Super Magic

Alla inlägg under april 2013

Av Malin Sjöström - 5 april 2013 21:07


En långpromenad i skogen med Elin & hennes hundar har varit dagens aktivitet. Efter det blev det hem till duschen, fixa kläder till tävlingen, göra mat & äta, gå till Elin på lite "uppladdning" & nu slutligen så sitter jag här hemma i min soffa igen. Jag börjar bli trött, men det är ju inte så konstigt eftersom jag vaknade kvart över fyra inatt...Så jag har en del timmar att ta igen, inte för att jag tror att jag kommer att lyckas med det nu när det är tävlingsdags, men man kan ju alltid hoppas. Väskan är packad & klar, så jag avslutar denna dagen med att se på film & hoppas att jag kan sova sen!

Av Malin Sjöström - 4 april 2013 17:35


Innan klockan var ett så hade jag & brudarna gått en timmes promenad & det var jätteskönt! Först gick vi i skogen & jävlar vad isigt det var där! Men vi tog oss levande därifrån, sen fick Bira gå i koppel på cykelvägen & så gick vi bort till den stora fotbollsplanen där jag släppte henne lös igen så att de kunde rejsa. Jag tyckte att fotbollsplanen såg trevlig ut eftersom nästan all snö var borta, men det visade sig vara ett träsk istället...Visst är det härligt att våren är på väg, men slasket & all jävla is kan jag gärna hoppa över.



Strax efter klockan fyra så mötte jag Elin då vi skulle springa tillsammans. Jag har nog sämst kondis av ALLA, plus att bortdomningarna har kommit tillbaka, så vi sprang inte så mycket. Jag fick rätt så dåligt samvete då Elin inte ens verkade andfådd samtidigt som jag höll på att falla ihop.  Så jag får helt enkelt fundera på hur jag ska gå vidare, om det finns nåt sätt för mig att kunna ha ett normalt aktivt liv, eller om jag tvingas ta det lugnt framöver.

Fick även brev från Landstinget idag, verksamhetschefen på sjukhuset hade skrivit sitt yttrande om mina klagomål som jag har anmält till patientnämnden. Han skrev dock bara att jag hade en svårdiagnostiserad sjukdom & att det inte var konstigt att jag kände frustration & besvikelse på vården...  What?! Fattade han ingenting?! Det är inte utredningarna & bristen på diagnos jag har anmält, utan jag har anmält hur de BEHANDLADE mig!! Jag skrev om alla de gånger då jag har blivit utskälld på akuten när jag har kommit dit & sökt hjälp för magen. För att inte snacka om den gången när jag låg inne & inte mindre är TRE LÄKARE klart & tydligt talade om för mig att jag inte var välkommen på någon annan avdelning än psykakuten i framtiden. Ska det få gå till så? Ska läkare verkligen få säga så? Och varför har inte verksamhetschefen ens nämnt det i sitt yttrande? Så ja, rond 2 är nu igång!

För att avsluta inlägget med något roligt så kan jag tipsa om en tävling där man kan vinna en hundleksak! Jag deltar ju i de flesta tävlingar då jag är en tävlingsmänniska, haha, men just den här skulle inte sitta helt fel! Tryck på bilden för att komma till tävlingen:


Av Malin Sjöström - 3 april 2013 17:51


I förmiddags så gick jag till fotbollsplanen & släppte brudarna så att de fick springa av sig ordentligt. Efter det så var jag tvungen att åka iväg till stan på det vanliga onsdagsmötet. Inte så roligt tycker brudarna, men ibland är det bara att gilla läget.

När jag kom hem därifrån så satt jag lite här vid datorn innan det var dags att möta Elin för träning.
Jag startade med lydnad, skickade till rutan & gick sen "promenaden" där & Elin fick säga "kalla in" flera gånger utan att jag ropade in henne. För lilla damen vet numera hur det ska gå till, så hon tjuvar DIREKT nån säger "kalla in", därför måste jag träna MASSOR på det, för tjuvstarter är INTE okej!! Sen när hon väl låg kvar så fick hon massa beröm & belöning, precis som det ska vara.
Sen gick vi över till vittringen & den här gången höll jag inte i min pinne sådär jättelänge (hade det nog på mig typ en kvart). Vi gjorde det tävlingsmässigt så att jag inte hade en aning om vilken av pinnarna som var rätt. Java briljerade här, vi körde 2 skick & hon tog 100% rätt!!  Första gången nosade hon igenom alla innan hon bestämde sig för vilken hon skulle ta - men hon lyfte ingen annan! Andra gången sprang hon bara direkt fram, nosade på en pinne, tog den & kom snabbt tillbaka. *Duktig* Så mitt skräckmoment ser lovande ut!
Vi körde även en metallapportering & den gick som vanligt. Hon utför momentet, men man ser klart & tydligt att hon hatar metallen.

Efter det körde vi freestyle! Massa olika kombinationer & lite finslip på många rörelser. Hon tyckte att det var asroligt & jag kan väl inte göra annat än att hålla med henne, för JA, det är roligt med freestyle!!

När vi ändå är inne på detta med freestyle så kan jag ju berätta att vi ska tävla freestyle nu till helgen!!  Jag trodde att vi inte skulle kunna p.g.a medicinbehandling & karenstid, så därför strök jag oss, MEN igår kväll så räknade jag efter igen & insåg då att jag hade tänkt helt fel. För första penicillinkuren hon gick på var 10 dagar, & då tog jag för givet att nästa behandling också skulle vara 10 dagar & sen 1 veckas karens på det. Men det stämde som sagt inte, för den andra behandlingen varade bara 7 dagar & därmed har karenstiden precis hunnit gått ut innan helgens tävling! Så det blir inget tittande på lydnadstävling i Forshaga på söndag, utan jag & Java kommer att rocka loss på hotellet där freestyletävlingen kommer att vara!

Så nu är jag nervös & taggad till tusen! För en gångs skull hade jag TUR när jag såg startlistorna, för på lördagen startar jag FÖRST!!  Jag som alltid brukar få vara sist! På söndag däremot får jag ha det som jag brukar, för då är jag sist. Men jag glädjer mig åt att få vara först en av dagarna, det kunde ju ha varit värre.  

Nu ska jag fixa bilderna som togs i samband med freestyleträningen härom dagen, så håll utkik på hemsidan om en stund!

Av Malin Sjöström - 2 april 2013 17:23

Igår påbörjade jag ju fjärr-träning med låsta bakben & med en ganska hög target under baktassarna så går det super! MEN ju lägre den blir, desto svårare blir det för damen. Målet är ju såklart att kunna gå ner till att bara ha locket, för att sen kunna plocka bort det helt. Men där är vi inte än, utan vi tar det i små steg & såhär såg det ut nu senast:



En gång råkar jag klicka när hon trampar om, men även den bästa kan ju göra fel.  Haha. Det gäller bara att se till att det inte händer för ofta, för hur ska hon då kunna förstå att det är fel? Vi kommer att träna det här några gånger/dag så både jag & Java kommer att få träna ordentligt. Ska nu börja köra fler skiften innan belöningen kommer, men vi skyndar långsamt.

Annars har det inte hänt mycket i Java's liv. Vi har varit ute & åkt bil en del då jag hade några saker jag var tvungen att fixa. Java dör inte av att ha en dag utan långpromenad, & Bira, ja, hon får ju gå med sin husse sen. Imorrn har jag tänkt att ge mig ut på en ordentlig promenad, hoppas bara att jag får med mig någon då det är så mycket roligare att gå tillsammans med nån jämfört med att gå själv.

Nu är det snart dags för hockey igen, förmodligen den sista hemmamatchen för min del denna säsong. Jag tror nämligen inte att Färjestad kan slå Luleå, inte i 4 matcher! De kanske slår dem idag så att det blir ännu en match på lördag, men då kan ju inte jag åka dit ändå eftersom jag är på freestyletävling då. Så jag ser denna matchen som en avslutning, hur det blir nästa säsong vet jag inte än, det beror på lite olika saker.  

Ska träna lydnad snart igen också, måste ju hålla igång formen! Vittringen behöver tränas ute, inkallning under marsch behöver finslipas, metallen behöver få högre värde & så kan man ju alltid pilla i fria följet! Stegförflyttningarna blir allt bättre, men helt perfekta är dem inte - än.

Det suger i tävlingsnerverna kan jag lova! Fasen att hon var tvungen att gå på medicin & därmed klassas som dopad, annars hade vi varit i full gång med tävlingar redan nu! Men vi tar igen det, var så säkra!

Av Malin Sjöström - 1 april 2013 20:09


I förmiddags tränade vi freestyle till musik, för min del kändes det inte så meningsfullt eftersom jag inte har någon freestyletävling inplanerad, men jag förstår ju att Elin & Fredrika ville träna program. Java tyckte iaf att det var roligt, till en början var hon lite för taggad så jag fick sänka henne lite, & då gick det bättre.

Efter träningen gick vi hem & sov 1,5 timmar, så jävla trött var jag! Sen vaknade vi till liv en stund innan det var dags för dagens långpromenad tillsammans med Elin. Så både träning & långpromenad under en & samma dag = perfekt!!

Vi har tränat vittringen en del & numera tar hon rätt 100% av gångerna!!  Det känns så jävla bra, nu ska jag bara få henne att inte tveka med att komma tillbaka med rätt pinne, inne litar hon på sig själv, men ute tvekar hon lite ibland. Vi har även tränat fjärren lite inomhus, försöker mig på att lära henne metoden med låsta bakben & efter att jag fick lite tips av en bekant så går det framåt även där! Så himla nöjd över min prinsessa.

Nu är det dags att bege sig ut i köket, bakning av bullar står på schemat!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards