Super Magic

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Nu är rond 2 igång!!

Av Malin Sjöström - 4 april 2013 17:35


Innan klockan var ett så hade jag & brudarna gått en timmes promenad & det var jätteskönt! Först gick vi i skogen & jävlar vad isigt det var där! Men vi tog oss levande därifrån, sen fick Bira gå i koppel på cykelvägen & så gick vi bort till den stora fotbollsplanen där jag släppte henne lös igen så att de kunde rejsa. Jag tyckte att fotbollsplanen såg trevlig ut eftersom nästan all snö var borta, men det visade sig vara ett träsk istället...Visst är det härligt att våren är på väg, men slasket & all jävla is kan jag gärna hoppa över.



Strax efter klockan fyra så mötte jag Elin då vi skulle springa tillsammans. Jag har nog sämst kondis av ALLA, plus att bortdomningarna har kommit tillbaka, så vi sprang inte så mycket. Jag fick rätt så dåligt samvete då Elin inte ens verkade andfådd samtidigt som jag höll på att falla ihop.  Så jag får helt enkelt fundera på hur jag ska gå vidare, om det finns nåt sätt för mig att kunna ha ett normalt aktivt liv, eller om jag tvingas ta det lugnt framöver.

Fick även brev från Landstinget idag, verksamhetschefen på sjukhuset hade skrivit sitt yttrande om mina klagomål som jag har anmält till patientnämnden. Han skrev dock bara att jag hade en svårdiagnostiserad sjukdom & att det inte var konstigt att jag kände frustration & besvikelse på vården...  What?! Fattade han ingenting?! Det är inte utredningarna & bristen på diagnos jag har anmält, utan jag har anmält hur de BEHANDLADE mig!! Jag skrev om alla de gånger då jag har blivit utskälld på akuten när jag har kommit dit & sökt hjälp för magen. För att inte snacka om den gången när jag låg inne & inte mindre är TRE LÄKARE klart & tydligt talade om för mig att jag inte var välkommen på någon annan avdelning än psykakuten i framtiden. Ska det få gå till så? Ska läkare verkligen få säga så? Och varför har inte verksamhetschefen ens nämnt det i sitt yttrande? Så ja, rond 2 är nu igång!

För att avsluta inlägget med något roligt så kan jag tipsa om en tävling där man kan vinna en hundleksak! Jag deltar ju i de flesta tävlingar då jag är en tävlingsmänniska, haha, men just den här skulle inte sitta helt fel! Tryck på bilden för att komma till tävlingen:


 
 
Elinore

Elinore

4 april 2013 20:04

Sv. Åh vad skönt att få ett så jätte bra resultat efter ett mindre bra :D

http://www.neoverona.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards