Super Magic

Alla inlägg under november 2013

Av Malin Sjöström - 30 november 2013 14:08

Igår bestämde jag mig för att jag skulle ta en långis med hundarna i skogen, för dem har ju inte fått röra på sig ordentligt på några dagar. Men jag ville ju inte gå ensam, så jag hörde av mig till lite olika folk, men ingen kunde följa med.  Så jag fick helt enkelt bita ihop & gå själv. Men jag kom inte särskilt långt innan Carina & Olle hörde av sig & sa att dem ville följa med! Så jag & brudarna väntade in dem.



När dem kom så gick vi 2 längder i skogen & vi var då ute sammanlagt nästan 2 timmar, så nu är mitt samvete bra igen!  Tjejerna ligger & sover, så dem är också nöjda, precis så det ska vara.

Om drygt en timme ska jag åka iväg till hockeyn & då blir ju tjejerna ensamma hemma. Men det överlever dem, speciellt nu när dem verkligen har fått röra på sig.

Imorrn väntar årets sista tävling, & ja, jag börjar redan bli lite nervös.  Haha.

Avslutar dagen inlägg med en bild på världens finaste.  


Av Malin Sjöström - 29 november 2013 17:37


Mina coola tjejer & jag lever än, även om det har varit tyst här i bloggen. Våra liv har flutit på som vanligt, med Bira här & allt. Jag har däremot en sämre period nu, vilket med största säkerhet beror på medicinändringen. Så nej, överaktiva kan väl ingen kalla oss, men vi gör vad som krävs för att ta oss igenom dagarna. Ibland lite mer. Jag hoppas att det ska vända snart & bli lite bättre, för nej, det har inte blivit mycket till träning, vilket både jag & hundarna egentligen älskar. Men vi får ha lite tålamod, snart kanske det vänder.

I onsdags var det hockey & när jag kom dit så fick jag kommentaren "vad trött du ser ut" flera gånger. För enkelhetens skull så höll jag bara med, men sanningen var att ögonen var röda efter alla tårar som runnit innan.

Så sådana dagar har jag också, men jag kämpar på & det är det viktigaste. Kan berätta att jag har mycket kontakt med både min terapeut & min läkare, så vi jobbar tillsammans för att nå bästa möjliga reslutat. Så ingen behöver oroa sig för mig, jag har allt "under kontroll".

Imorrn har jag tänkt att ta en långis i skogen på förmiddagen/dagen så att tjejerna får sträcka ut. För på eftermiddagen är det hockey & då blir dem ju ensamma hemma. Så då är det ju bra om dem har fått röra på sig ordentligt innan.

På söndag är det dags för årets sista tävling!! Och det är i favoritgrenen vi tävlar då = AGILITY!!  Tävlingen är dessutom på hemmaplan så det ser jag fram emot väldigt, väldigt mycket (trots min dåliga period). Kan vi få vår sista pinne i ag1:an tro? Lyckas vi med det så blir det fler tävlingar nästa år, annars blir det såklart många tävlingar ändå, men inte riktigt lika många eftersom många klubbar bara anordnar samma klasser, typ bara klass 2 & då känns det inte värt att åka om vi "bara" är i hopp2:an, för då blir det ju bara en start. Hoppas att ni förstår hur jag menar.

Jag håller på att planera tävlingsåret & det börjar dyka upp fler tävlingar nu.  Rally's agilitydebut blir redan den 28 September i Kristinehamn, vilket är nästan på hemmaplan. Och ska Rally vara helt startklar då så behöver vi träna MASSOR, speciellt på slalom som tar så förbannat lång tid att lära in. Jag vet inte riktigt vilken metod jag ska satsa på med henne, hon är ju inte så självgående & försöker inget själv, utan hon väntar på att man ska visa henne. Nån som har nåt bra tips på metod till en sån hund? Java har ju alltid försökt massor själv & därför kunde jag lära in slalom på ett shape-sätt, men det skulle aldrig funka med Rally.

Kan avslutningsvis berätta att jag idag har sett på dokumentären "Blackfish" som tar upp alla incidenter med späckhuggarna på SeaWorld. Det är en både hemsk & vacker film, späckhuggarna är riktigt fina djur, men det är hemskt att se hur dem lever i fångenskap & hur det påverkar dem. Så den rekommenderar jag verkligen att ni ser!


Av Malin Sjöström - 26 november 2013 15:40

Igår hade vi verkligen fullt upp, därför blev det inget blogginlägg. Först hade jag terapi, sen blev det en långis med Lin & efter det umgicks vi. På kvällen blev det agilitytränig i träningshallen tillsammans med Elin. När jag sedan kom hem efter det så var jag så trött att jag helt enkelt inte orkade blogga.

Promenaden var skön, hundarna njöt & vi tvåbeningar hade också trevligt.  Tog en del kort som finns på hemsidan.



På träningen på kvällen så hann vi inte köra många minuter innan Java hade bränt sönder en trampdyna.  Jag fattar inte hur hon lyckas, hon är hopplös på den punkten. Så hon fick ett mycket provosoriskt skydd resten av träningen.

Rally tyckte att det var skoj att träna agility igen. I början hade hon lite svårt för ett hopphinder, men till slut släppte det.  Hon är ganska lätt att styra, så låt oss hoppas att det fortsätter så. 5 Oktober nästa år blir debuten, så vi har tid på oss att träna ordentligt.  

Idag har vi mest handlat. Roligare saker kan man ju göra, men ibland behöver man göra tråkiga saker också. Plus att Java måste vila idag, trampdynan måste få en chans att läka. Hoppas bara att den hinner läka såpass mycket att vi kan tävla på söndag, men det borde den göra, plus att tävlingen är i ett ridhus. Så jag tror inte att tävlingen ska vara hotad.

En annan sak som får mig att tänka lite extra är Java's humör. Hon har blivit sådär arg igen.  Ute funkar det bra, men inomhus, nej, där är det JOBBIGT! Hon är asförbannad på framför allt Bira, så nu får dem vara i olika rum, det är enda sättet för att få det lugnt. Jag har ingen aning om varför hon är så arg igen, sist hon var så så var hon ju sjuk, så SJÄLVKLART är jag rädd för att det ska vara nåt sånt på gång igen. Eller också har hon bara en dålig period, jag menar, det kan ju alla ha.

Av Malin Sjöström - 24 november 2013 20:03


Den här dagen har vi spenderat på Norrstrand hos Lina & Charlie. Efter en promenad & några timmar inomhus så kom även Rally dit, & i samband med det så köpte vi pizza.  Sen blev det ännu fler timmar framför tv:n & det är först nu som vi är hema igen. Dagen har varit bra, helt klart.

Imorrn är det måndag & det känner jag verkligen inte för! Det känns som att jag behöver minst en dag till på att samla krafter. Men det finns inget att göra åt saken, för det blir måndag imorrn oavsett vad jag gör. Så jag får snällt bita ihop & genomföra ännu en vecka.

Av Malin Sjöström - 23 november 2013 19:28


Som ni ser på bilden ovan så vann vi en JÄTTEFIN rosett igår på tävlingen!! Samt lite ben, en polkastång & lite hundmat. Riktigt bra priser, sånt gör att man gärna kommer tillbaka.

Den största besvikelsen har nu lagt sig, & nej, vi kommer inte att sluta tävla freestyle, jag måste "bara" komma på hur jag ska få ordning på damen. Jag ska testa att motionera henne ordentligt innan, exakt hur vet jag ännu inte. Hade det varit sommarhalvåret så hade ju inlines varit perfekt, men nästa tävling för oss är i Februari, & då är det inte inlinessäsong.

Nästa freestyletävling är alltså i Febrauri, men redan nästa helg tävlar vi agility här på hemmaplan!! Jag ser verkligen fram emot den tävlingen, det ska bli så grymt roligt, & jag VET att Java tycker detsamma, även om hon i dagsläget inte vet om det. Agility är favoritsporten, iaf om ni frågar min svartvita dam & den lilla räven. Så nästa höst, när Rally är agilitymyndig så kommer vi att åka runt en del & tävla, det är iaf planen. Synd bara att nästan hela den säsongen är över när Rally får börja tävla. Men några tävlingar hinner vi med.

Imorrn ska vi hem till Lina & det ser jag fram emot. Vi ska ta en promenad & sen blir det väl tv & massa prat, det brukar sluta så iaf.  

Av Malin Sjöström - 22 november 2013 19:40

Tävlingen gick åt helvete. Hon bara skällde och lyssnade inte alls. Jag är så jävla missnöjd med henne. Jag lägger massapengar på detta och så skiter hon bara i det. Vi kom dock 2:a av 4 stycken, men det förändrar inte känslan.


Som det känns nu så vill jag inte tävla mer freestyle med henne, men det är nog en känsla som går över, så småningom. Just nu försöker jag att se fram emot agilitytävlingen den 1 December. 

Av Malin Sjöström - 21 november 2013 21:41

Jösses, idag har jag hunnit med mycket! Tagit blodprover, hämtat mediciner på olika ställen, fixat freestylekläderna till imorrn, haft Bira, dammsugit & skurat hela lägenheten, gått en långis i mörket samt gjort rent akvariet. Dagens terapi hoppade jag över av olika anledningar, & dem vill jag inte gå in på här & nu.



Imorrn är det freestyletävlingsdags & jag är jättenervös!! Det känns som att det är så mycket som står på spel, för får vi den sista uppflyttningen så får vi titeln & kan sen starta DEN HÖGSTA KLASSEN!! Det skulle kännas grymt, & jag hoppas & tror att det är möjligt att vi når dit. Så håll tummarna för oss imorrn kväll!

Av Malin Sjöström - 20 november 2013 20:08

Under dagen har vi varit iväg & handlat lite, så som mat, regntäcke & ny lampa till fiskarna. Hundarna har väl inte tyckt att det har varit sådär jättehäftigt, men ibland får de såna dagar.

På eftermiddagen blev vi hämtade av Lina & tillsammans åkte vi hem till Natalina där vi spenderade några timmar. Jag trivs bra i deras sällskap, & hundarna trivs bra med varandra, så kan det bli mycket bättre?!  Rally tyckte att Twixie var lite läskig i början, men det gick över ganska snabbt.



Imorrn väntar terapi på dagen, efter det vet jag inte vad som händer. Vi tar nog dagen lite som den kommer. På fredag är det freestyletävling, på lördag är det hockey, & på söndag ska jag träffa Lina (& förhoppningsvis även Natalina). Så nånting varje dag har jag, vilket känns bra. Jag gillar inte när man får för tomma dagar, utan jag trivs med läget när det händer nånting.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards