Super Magic

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Malin Sjöström - 17 april 2013 17:33

Jättehäftigt att vakna med en dunderförkylning & ingen röst.  Men det har släppt mer & mer ju längre in på dagen jag har kommit, så nu är det fullt hanterbart! Jag har ju varken tid eller lust att bli sjuk nu, för på lördag väntar ju lydnadstävling i Säffle, & helgen efter är det lydnadstävling på fredagen & lydnadskurs lördag-söndag. Så nej, någon sjukdom får inte plats i agendan nu!

Trots förkylningen så har jag varit på DBT-möte (som gick jättebra!) samt gått en långpromenad tillsammans med Elin. Eftersom Bira löper så fick hon tyvärr inte följa med, & visst får jag lite dåligt samvete när jag lämnar henne hemma, men vi tar igen det när löpet är klart, vilket det snart borde vara. Java & Leo tog årets första dopp under promenaden, fast i en bäck så de doppade inte hela sig. Leo var den som verkade tycka att det var skönast, men jag tror att även Java blev glad över att få plaska lite vatten.



Efter promenaden så fick Bira ligga i soffan bredvid mig & mysa lite, det tyckte jag att hon var värd efter att ha fått stanna hemma. Och det var faktiskt första gången jag kunde klappa/klia henne UTAN att hon gick upp i stress!! Annars blir hon så glad över att få uppmärksamhet att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Men idag som sagt så kunde hon ligga & blunda när jag kliade henne. *Framsteg*

Nu under kvällen så MÅSTE jag träna vittring med Java eftersom det MÅSTE sitta på tävlingen på lördag! Vi tränade vittring i förrgår tror jag det var, & då gick det katastrofalt dåligt! Hon valde fel pinne alla 4 gångerna.  Eller ja, hon kom med fel pinne först & när jag skickade ut henne igen så tog hon rätt pinne. Men sånt är ju INTE okej alls, hon ska plocka RÄTT pinne direkt, & gärna med säkerhet & fart (fast hellre att det går långsamt & rätt, än att det går fort & fel). Så det momentet sitter verkligen inte perfekt, men jag ger mig inte, vi SKA lyckas med detta till slut!
Men varför vänta? Vi kör ett vittringspass redan nu!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards