Super Magic

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Malin Sjöström - 30 april 2013 14:24


2,5 timmar på brukshundklubben. Vi har tränat massa agility, en del svåra övningar där Java var bättre än matte.  När Nathalie testade att köra med skrutten så gick det jättebra, så jag har en del att lära mig när det gäller handling. Men Java's slalom, ja, det börjar sitta jättefint, utom vänsterslalom, där kan hon inte dem 2 sista portarna...Men, men, bara att träna vidare, huvudsaken är att hon kan ett slalom iaf. Efter att ha sprungit flera vändor så blev det varmt, så jag kunde utan problem vara i linne, så nu är våren här på riktigt!  Bira fick faktiskt också träna lite, några låga hopphinder & en rak tunnel. Jag vet inte om hon tyckte att det var särskilt roligt, men hon fick som sagt testa iaf.  

Efter träningen så gick Nathalie & Cassi bort till hagen & släppte sina shelties, & jag gick ut på stora planen där jag släppte brudarna. Och de sprang, jisses, man kunde inte tro att de precis hade tränat massa agility!! Men så kan det vara, de var lyckliga iaf.  




Senare ikväll ska jag & Elin träffas & prata hund & göra freestyleprogram. Man kan ju hoppas på att vi får några bra idéer som vi kan bygga på till riktigt häftiga freestyleprogram, men det återstår att se, haha.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards