Super Magic

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Malin Sjöström - 9 april 2013 13:22


När jag & brudarna var ute på en promenad jämt nyss så gick vi förbi en busshållsplats där det satt 2 tanter med sina rullatorer. När de fick syn på mig & hundarna så reste sig den ena & började skrika åt mig!  Jag bara what?! Hon skrek att jag inte fick ha hunden lös, haha, snacka om att lägga sig i saker de inte har med att göra. Sen så fortsatte hon att skrika, jag hörde dock inte vad eftersom jag bara fortsatte att gå plus att jag hade musik i öronen.  Sura kärringar (för ja, hon gick från tant till kärring) kan sköta sig själva istället, & inte lägga sig i mitt liv! Jag skrattade mest åt det denna gång, men det kanske inte alltid är så.

Bortsett från kärringen, ja, då var det en skön promenad. Jag gick till fotbollsplanen & släppte dem lösa, Java blev överlycklig, men Bira, ja, hon suckade mest. Nu när hon löper så är hon så himla seg & slö. Hon & Java sprang ett par varv, men inte alls som de brukar göra. Så vi stannade inte där så länge, utan gick vidare istället.



Igår blev det ingen uppdatering & den enkla anledningen till det är att jag mådde så fruktansvärt dåligt. Jag har varit helt utmattad efter tävlingshelgen & allt har bara känts skit. Jag & Elin träffades & tränade lydnad, & även om Java stundtals gick bra så kunde jag inte känna den där glädjen.  Jag har också sovit hur mycket som helst de senaste 2 dygnen, jag lägger mig tidigt, somna direkt, sover hela natten & sover tills mitt på dagen (jag går upp på morgonen, ger Java mat, rastar henne samt tar emot Bira, sen lägger jag mig igen). Jag hoppas att jag snart har återhämtat mig helt så att jag får lite krafter till saker & ting. Men jag vet ju att det här är priset jag får betala för att ha roligt några dagar, det är precis såhär jag fungerar nu för tiden. Jag vill så gärna att det inte ska behöva vara såhär, men jag har lärt mig att acceptera att just nu så finns det inget jag kan göra åt det.

Senare idag ska jag träna lite stegförflyttningar, fjärr & vittring med Java. Under gårdagens vittringsträning ute så tog hon fel pinne flera gånger, så det är dags att friska upp minnet lite på damen. Funkar det inte så får vi gå tillbaka till veden, inget mer med det.

Nu ska jag lägga mig i soffan & kolla på Biggest Loser, orkade inte hålla mig vaken för att se det igår kväll, så det är bra att det finns play-kanaler på datorn!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards