Super Magic

Alla inlägg den 18 april 2013

Av Malin Sjöström - 18 april 2013 16:58


Ja, galningarna bestämde sig för att bada idag!! Och när de redan var blöta så tyckte vi att då kunde de få fortsätta bada.  Så vi kastade lite pinnar som de fick simma efter & alla (utom Mini) simmade glatt omkring. Vi gick förbi flera badställen längs med vägen & hundarna var inte sena med att hoppa i lite överallt. Vi ett tillfälle så skakade Bira mycket när hon kom upp, så det var nog inte så himla skönt ändå, & efter det så fick ingen hund bada nåt mer, även om de ville. Vi såg även till att gå hela tiden så att hundarna skulle hålla värmen, & nu när vi kom hem så har brudarna blivit torkade & fått ett varsitt täcke på sig. Jag hoppas att de klarar sig bra, & jag har lärt mig att det INTE är badsäsong redan, nu återstår det bara att tala om det för damerna...
Det var ganska komiskt idag ändå, för jag & Evelina bestämde att vi skulle gå tillsammans, & så valde vi Frödingleden & efter bara en liten bit så mötte vi Mimmi där, mitt i skogen!! Jag tänkte först att "nej, hur ska det här gå" eftersom Bira löper & Mimmi har 3 hanar, men det gick jättebra!  Bira sa till dem några gånger, sen så lyssnade Mimmi's hundar oerhört bra på Mimmi, så det var ingen fara. Annars hade vi fått turas om att ha hanarna & Bira i koppel, men det behövdes som sagt inte. Sammanlagt gick vi nästan 1 mil!! Så det är helt okej att vara helt slut nu, jag behöver inte alls ha nåt dåligt samvete för resten av dagen, utan kan lugnt sitta här i min soffa.  



Fast lite vittring ska vi träna idag, men det blir senare, nu är både jag & Java för trötta. Det är svårt att veta hur mycket jag ska utmana henne, för vissa gånger tar hon rätt pinne direkt, men ibland tar hon bara första bästa. Hon har lite problem att koppla på näsan, så jag har gått tillbaka till vedlådan. Eller ja, jag varvar med att låta rätt pinne ligga i vedlådan & på golvet. Jag har utmanat henne genom att lägga flera pinnar i vedlådan, & då är hon stensäker på vilken pinne som är rätt! För då kopplar hon verkligen på näsan direkt, men hur ska jag få henne att ALLTID göra det? Vi får prova oss fram & hoppas på det bästa, haha.

Jo, nu efter promenaden så skulle jag dammsuga hela lägenheten samtidigt som min lillebrorsa skulle diska, & sen skulle vi hjälpas åt att skura överallt. När jag kom hem så hade min underbara lillebror diskat & dammsugit hela lägenheten!!  Så nu är det bara skurningen kvar, & kloklippning på djuren, så vi får dammsuga hallen igen. Men så himla skönt att slippa dammsuga hela lägenheten, en positiv överraskning helt klart!

Imorrn får det bli ett kort träningspass med fokus på glädje & attityd! Måste ju kolla av formen lite inför tävlingen på lördag!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards