Super Magic

Alla inlägg den 21 april 2013

Av Malin Sjöström - 21 april 2013 17:03


Agilityträning i solen på klubben med några kompisar, kan det bli mycket bättre?!  Det märks att jag & Java inte riktigt är i vår agilityform än, men det tar sig. Java kan inte längre hela slalom om jag är på fel sida (vilket hon kunde i slutet av förra säsongen) & jag själv kan inte alla namn på hindrena!  Haha, jag tappade räkningen på alla gånger som jag sa fel, stackars Java, inte lätt att veta vart man ska om matte säger helt lost. Men jag tvekar inte på att vi kan komma i agilityform snart, vänta bara så ska ni få se.  
Bjuder på en liten slalomtekniksfilm igen. Den här gången fick Nathalie köra henne & så satt jag & filmade. Nathalie testade att pressa henne lite för att öka farten & ett par gånger fungerade det! Så drömmen om ett perfekt slalom lever än!  



Efter träningen så gick av hundarna lite & då rullade Java sig i nånting äckligt, jag vet inte vad det var, men hon luktade INTE gott! Så på hemvägen svängde vi förbi Lamberget & hennes älskade brygga. Trots att vi inte har vart där sen i höstas så blev hon helt vild i bilen när hon insåg vart vi var!! Det är så roligt att se henne så lycklig.  Så hon fick hoppa & simma några vändor, sen in i varma bilen & sen hem till värmen inomhus, så det ska nog inte vara någon fara med henne. Vi har knappt varit hemma en timme & hon är nästan helt torr redan, så hon torkar snabbt!



Den 25 Maj har jag 2 tävlingar som krockar, & jag vet inte alls vilken av dem jag ska välja. Alternativ 1: DM i lydnad (inofficiellt) ELLER Alternativ 2: 4 agilitystarter på en & samma dag (officiella)! Jag vill ju vara med på båda, men det går ju inte eftersom det är många mil emellan tävlingsplatserna (hade nog inte kunnat starta båda ens om tävlingar var bredvid varandra, men det låter bättre när man säger att avståndet är långt  ). Så vilken tävling ska jag välja? Lydnad eller agility? DM eller vanlig tävling? Inofficiell eller officiell? Shit, hur ska jag kunna bestämma det här?!

Imorrn kommer Bira igen & om det är bra väder så blir det inlinespremiär!!  Kan bli MYCKET spännande att köra med 2 hundar samtidigt, men man måste våga chansa lite här i livet, haha. Skulle det regna eller vara storm (som det brukar bli när jag har planerat att åka inlines) så blir det en långpromenad istället. Men jag vill verkligen åka inlines, så jag hoppas på fint väder!!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards