Super Magic

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Malin Sjöström - 18 juni 2012 20:45


I förmiddags när vi åkte ut till fåren så var de hemma!  Eller ja, de var inte i hagen, men utanför så jag såg dem. Så det var bara att sätta igång & valla in dem så att de kom tillbaka in i hagen & det visade sig vara mycket svårare än jag trodde...Får är nog inte de mest intelligenta djur på denna planet om jag uttrycker det så. Det tog säkert en halvtimme för oss, men till slut lyckades vi! Så vi fick ju träna mycket fösning (vilket jag egentligen inte ska träna med henne just nu, men vad gör man när man inte har något annat att välja på?) utanför hagen & sen när de var inne i hagen igen så hade jag tänkt att vi skulle fortsätta med cirkelträningen, men den gick inte alls bra. Jag tror att Java var rätt så trött i huvudet efter att ha jobbat så intensivt utanför hagen, så man får väl ha lite överseende med det.

När vi var klara i fårhagen så stannade vi vid älven & så fick Java svalka sig ordentligt, & det var verkligen uppskattat från hennes sida! Själv var jag så himla svettig att jag förmodligen hade doppat mig om jag haft badkläder med mig, men istället blev det en dusch direkt jag kom hem. 


Efter duschen hörde morsan av sig & ville gå en promenad, så det var bara att sätta på sig "rätt" kläder & ge sig iväg igen. Så jag behöver inte ha minsta lilla dåliga samvete för hennes del idag.


Mitt internet har legat nere hela dagen, det är nåt fel på Tele2, men nu lever det igen & jag hoppas att det ska fortsätta göra det!

Ovido - Quiz & Flashcards