Super Magic

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Malin Sjöström - 6 juni 2012 19:15


Idag var det då dags för min & Java's officiella agilitydebut & det slutade med 2 disk. Första loppet gick ungefär som jag trodde, nån rivning & problem i slalom, men som sagt så är det inget nytt. Andra loppet tabbade vi oss bägge två, först hon & sen skickade jag henne på fel hinder, så man kan väl säga dubbeldisk där!  Slalom däremot tog hon felfritt under andra loppet, så duktig så min lilla skrutt! Så jag är jättenöjd med prinsessan trots resultatet, vi har haft jävligt skoj båda två & det är viktigt att det är så, man kan inte vinna jämt, även om tävlingsmänniskan inom mig vill det!

En annan sak under tävlingen som några reagerade på var Java's lugn, när hon körde så var det full rulle, men under alla de timmarna vi satt vid tältet så låg hon mest & sov, inte ett dugg berörd över att andra hundar skällde som dårar & sprang omkring överallt - det är min brud det!  Inte alls som de flesta border collie's, men att hon är speciell är knappast något nytt! Haha.



Här kommer en film på bägge loppen:



Imorrn väntar MH för oss, något jag verkligen ser fram emot, det ska bli så jävla skoj!  Jag hoppas att jag får med mig nån som kan filma & ta lite kort, men är inte helt säker på det, det lär visa sig imorrn.


Har uppdaterat galleriet på hemsidan med massa foton från dagens tävling, för de som vill kolla.  

Ovido - Quiz & Flashcards