Super Magic

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Film

Av Malin Sjöström - 4 augusti 2012 18:29

Vi fortsätter att ta det lugnt, lite korta trickträningspass inomhus & enbart rastningar ute. Mycket av tiden spenderas vid datorn för min del & Java sover mest, så gissa om vi längtar efter promenader?! Och det är en hel vecka kvar innan stygnen ska tas, känns som en evighet. Stygnborttagningen ingår ju i operationspriset, men ingår den även om man måste droga dem? Jag tror verkligen inte att Java kommer att låta dem ta bort stygn där, utan det kommer att behövas drogning eller munkorg plus flera personer som håller henne. Hade det varit här hemma så hade det nog inte varit något problem alls. Men jag kan ju ha fel, jag hoppas att jag har det för det vore mycket smidigare plus att det går betydligt snabbare. Ja, om en vecka har jag svaret, fram tills dess kan jag bara spekulera.

Förut när vi tränade så satte jag på filmkameran & filmade det nya tricket som ännu är namnlöst, puss & pippi (som sen ska utveckla sig till pippi fågel). Hon tycker helt klart att det är skoj med nya trick, så det är bara att jag börjar fundera på vad jag ska lära henne härnäst. Jag brukar ha svårt att lära in nya saker just för att jag själv inte vet hur jag ska få henne att bjuda på rätt beteende, det är mycket lättare när man ska jobba med nåt föremål (som kartongen), så ni får gärna komma med förslag på trick & gärna en beskrivning på hur man lär in det.  Man kan ju i princip lära dem precis vad som helst, det gäller "bara" att komma på HUR!



Ikväll ska jag se på Panic room, en film som jag gillar, annars händer det inte mycket, vi fortsätter att vänta in fredagen.

 
 
Ann o 8:a tassar

Ann o 8:a tassar

4 augusti 2012 20:27

Kul tricks med lådan o puss!!
Här är en sida som kanske kan ge dej lite tips på nya tricks:) Klicka på videos o sen tricks.
http://www.silvia.trkman.net/
kraam

http://hojann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards