Super Magic

Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Malin Sjöström - 2 augusti 2012 19:54


Igår satte jag upp massa tavlor så nu är det i princip bara hästrosetterna kvar, plus att jag måste köpa tyg & fixa med, plus att tv:n ska komma, sen kommer det bilder.  Java tycker att livet är väldigt tråkigt just nu, hon vill ut & röja gärnet, leka med nån annan hund, hoppa omkring & helst av allt - simma! Men nej, hon får snällt anpassa sig till en tid i stillhet, känns som en evighet till nästa fredag då stygnen ska tas. Vi har iofs tränat ett litet trickpass även idag & hon tycker att det är så himla skoj!  Synd bara att hennes matte inte är fullt lika engagerad...Jag vet inte vad det har blivit med mig, men jag saknar liksom motivationen, allt jag längtar efter är agilityn, det är helt klart den roligaste hundsporten! Ingenting kan slå det, inte på långa vägar.
För ovanlighetens skull så är jag inte anmäld till en enda tävling (bortsett från Agria Freestyle Cup som vi är kvalade till), vilket känns konstigt, men samtidigt oerhört skönt! För allt jag vill är ju att ha en agilityhund, men varför har mitt intresse för andra sporter dött ut? Eller är det bara en sån period just nu? Kommer motivationen att komma tillbaka eller är den borta för alltid?  Jag som älskat freestyle så djupt, jag trodde aldrig att jag skulle tappa den motivationen, men som sagt, nu är det långt borta.

Förutom agility så längtar jag efter att MOTIONERA med Java, nu när vi har nya vägar att utforska så blir jag otålig & vill inte behöva vänta, så denna veckan som är kvar känns lång, väldigt lång. Och tänk om hon måste fortsätta vila även efter stygnborttagningen, då lär jag hinna dö innan vi får motionera! Nejdå, här ska ingen dö, men jag vill så gärna komma igång så ni anar inte.

Som ni ser på bilden ovan så har Java nu fått "ta över" Magic's gamla underbara säng & hon, liksom min kung, älskar den! Hon sover i den på nätterna & det vill inte säga lite det! Innan hon fick den så fanns det inget ställe som var så skönt som fotöljen, men nu som sagt har hon hittat en ny sovplats nattetid.  Lilla skruttan, hon är bra skön.

Kanske skulle man försöka tvinga sig själv till ett till trickpass? Får försöka locka mig själv med nån form av belöning efteråt, tänk, här är det inte bara hunden som behöver belöning för sitt arbete, utan även matten behöver det! Illa, det här är riktigt illa...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards