Super Magic

Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Malin Sjöström - 3 augusti 2012 18:04


Idag känner jag mig mycket mer motiverad att göra nånting, så gårdagens svacka har svalnat ordentligt, men helt borta är den inte. Jag har beslutat mig för att åka till Kumla & tävla agility 22 September då de har dubbla starter, så med 4 starter samma dag så är det helt klart värt att åka ända dit. Dessutom ska jag & Mimmi samåka så det blir skoj, agility är ju som sagt den roligaste hundsporten så den är värd att lägga tid & pengar på! Så nu längtar jag bara på att Java's sår ska läka så att vi kan köra igång med träningen igen, är helt klart nervös över slalom (som alltid), kommer hon ihåg det? Eller kommer jag att vara tvungen att backa massa steg nu när vi äntligen kommit framåt med det? Svaren får jag med tiden, men vill inte behöva vänta.  

Igår kväll bet jag faktiskt ihop & tränade lite med skruttan & av nån anledning så fick jag en konstig idé om att lära henne att gömma huvudet i en kartong (den stod nära till hands) & hon tyckte att det var skitskoj att göra nånting nytt!  Jag har verkligen ingen aning om vad det tricket ska vara bra för, men kanske får jag användning för det i framtida freestyleprogram, eller? I vilket fall som helst så var det både roligt & uppskattat!

Om drygt en timme kommer en kompis hit, ska bli skoj med lite sällskap.  Alltid roligt att träffa kompisar, för skulle livet vara utan dem?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards