Super Magic

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Malin Sjöström - 22 juli 2013 17:26


Ibland blir man påmind om hur livet snabbt kan förändras, det har jag blivit idag.

När jag var på jakt efter en lundehundsvalp (tik) så hörde jag av mig till en uppfödare i Österrike & efter många samtal med henne så blev det "bestämt" att jag skulle få köpa en valp efter hennes superfina Anuka. Även om jag aldrig har träffat Anuka så gillade jag henne skarpt, hon var en liten, smidig & aktiv lunde, precis som dem ska vara i mina ögon! Jag såg verkligen fram emot en valp från henne.

Men tiden gick, Anuka började till slut löpa & jag blev själaglad!! ÄNTLIGEN skulle min dröm gå i uppfyllelse! Men livet ville annorlunda. Anuka "fejk-löpte" så hon kunde inte paras, därför var det bara att fortsätta vänta på hennes riktiga löp.

Efter några månader så började jag ge upp hoppet om en valp därifrån, för jag ville ju ha en NU, inte om 1 år eller så, därför började jag se mig om efter andra intressanta kullar som var på väg. Men innerst inne hoppades jag hela tiden på att Anuka skulle sätta fart, för då fanns det inga tvivel från min sida.

Sen dök Rally upp, ganska oväntat, som gubben i lådan typ. Jag visade mitt intresse för henne, men samtidigt hade jag visat intresse för 2 andra kullar som var på väg. Jag visste inte riktigt vilken jag hoppades mest på, om jag ska vara ärlig. Men sen, när Nina sa att Rally var min om jag ville ha henne, ja, då kunde jag inte säga nej! Så jag "avbokade" mitt intresse för dem andra kullarna, för jag hade nu hittat min stjärna!

Kan berätta att i ena kullen jag hoppades på så föddes det bara 1 hane, som senare dog. I den andra kullen blev det 2 valpar, en hane & en tik, men tiken skulle uppfödaren behålla själv.

Så det känns som att det var ödet som gjorde att jag fick just Rally. Den lilla röda räven från norra Finland.

Anledningen till att jag kom att tänka på detta nu är för att Anuka har dött. Hon dog idag & blev bara 4 år, precis som min kung. <3 Och trots att jag som sagt aldrig hann träffa henne så känns det i hjärtat. Kanske för att hon bara blev lika ung som Magic? Jag förstår hur det är att mista sin bästa vän i tidig ålder, det är inte rättvist nånstans. Så idag går mina tankar till Anuka & hennes flock, jag lider med dem. (Klicka på bilden för att komma till uppfödarens hemsida.)

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards