Super Magic

Alla inlägg den 8 juli 2013

Av Malin Sjöström - 8 juli 2013 16:37

Idag lät jag Java få göra saker hon absolut ÄLSKAR!! Nämligen agility & bad. Lilla Rally fick såklart hänga med på allt, men jag tror inte att hon uppskattade det lika mycket som sin svartvita vän gjorde. Java skulle kunna springa tills hon dör, & trots att hon blir väldigt andfådd otroligt snabbt så fortsätter benen att spinna på framåt. Båda hundarna fick köra korta pass & vila mellan passen, så det blev även passivitetsträning, en mycket viktig del att träna. Kan väl säga att tjejerna klarade det sådär, så mer träning på det!

Java fick köra slalom, tunnel, hopphinder, däcket & balansen. Hon tog allt med glädje, men det roligaste verkade nästan vara slalom... :X Hur hände det liksom?! Hon har iofs blivit väldigt mycket bättre på det den senaste tiden, men att köra det helt självständigt var nånting nytt - & det ledde till massa beröm!

Rally fick köra ett litet hopphinder, tunnel & balansen. Hopphindret gick inte sådär superbra, haha, ingen vidare hoppteknik än, men det är inte så konstigt, hon är ju bara bebis än! Tunneln tycker hon är rolig, men behöver ändå ganska mycket hjälp. Balansen blev dagens favorit! Hon gick fram & tillbaka över den flera gånger, ville liksom inte sluta, haha. Första gångerna hade jag koppel på henne, för att ha större chans att hinna fånga henne om hon skulle hoppa ner, men sen så fick hon vara lös & då sprang hon upp & ner flera gånger.

Jag hade med mig min lillebrorsa som fotade en hel del, så här kommer ett helt gäng bilder! :D














Men allting är inte frid & fröjd, tidigare idag räknade jag efter hur mycket Agria har lagt ut på Java detta året, & jag TRODDE att jag skulle ha runt 20 000:- kvar (hon har veterinärvård upp till 50 000:-). Men det visade sig att jag har hur fel som helst, vi har ynka 5 500:- kvar!! Det innebär att jag snart måste använda mina sista undansparade pengar om hon inte blir frisk nu. Om lungorna fortfarande är dåliga om 2 veckor så ska hon ju tillbaka till Strömsholm för en "operation" där dem ska gå ner med en kamera till lungorna & ta vävnadsprover därifrån. Den resan lär inte bli gratis, & det skrämmer mig. För vad gör jag om (eller säger man när?) försäkringspengarna & mina undansparade pengar tar slut? Vad fan gör jag då?! Detta följer mig dag & natt, jag är LIVRÄDD för att förlora min prinsessa, hon är ju det bästa jag har.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards