Super Magic

Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Malin Sjöström - 20 juli 2013 18:53

Snacka om att ha en dålig dag! Jag har varit astrött hela dagen, & jättevarm, så man kan tro att jag har feber, men nej, det har jag inte. Jag har i princip bara sovit, vilat, tittat på film, rastat tjejerna & tränat 2 korta pass med dem. Det märks att Rally börjar bli lite äldre, för hon kan vila på dagarna nu om ingenting händer. Förut var hon ju helt vild hela dagen, så en dag som denna så uppskattas lugnet.

Jag får så dåligt samvete när jag inte orkar sysselsätta tjejerna så mycket som dem själva vill, men vi alla har bra & dåliga dagar, & det måste få vara okej. Rally är ju bara 4 månader, så hon ska ju inte motioneras varje dag. Och Java, ja, jag vet inte hur mycket jag egentligen ska våga låta henne anstränga sig. Jag är livrädd för att anstränga henne för mycket & så får hon ingen luft.  Efter onsdag vet jag mer, om det bara är att börja bygga kondis, eller om vi ska fortsätta besöka djursjukhusen igen...



På bilden ovan ligger Rally & fjäskar för Java som tuggar på sitt ben. Så går det ALLTID till när dem får tuggben. Rally kör först ett race med sitt i munnen, sen tuggar hon lite på det, & sen ska hon fjäska för Java. Varför inte bara hålla sig till sitt eget?  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards