Super Magic

Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

En utedag idag också

Av Malin Sjöström - 14 juli 2013 17:49

Även denna dag har spenderats på Skutberget där vi tittade på agilitytävlingen. Rally skötte sig bättre än igår, så visst finns det hopp för räven! Java är ju rutinerad & man kan tro att hon är minst 10 år, så lugn & sansad, lägger sig & sover trots att det är fullt liv runt om. Snacka om att ha en av- & påknapp! Jag hoppas att Rally ska bli likadan, bara strunta i folk & andra hundar & bara slappna av.

När vi kom hem så fick dem mat & sen körde Rally ett litet race. Och mitt i leken så somnade hon i den mjuka bädden - med leksaken i munnen!  Haha.



Båda tjejerna sover fortfarande, men dem borde vakna snart, iaf Rally. Blir dock inte mycket annat för dem idag, tänkte att jag skulle ta tag i träningen imorrn, har några idéer som jag måste testa. Måste ju hitta en leksak som Rally ÄLSKAR så mycket att hon är beredd att jobba för den, så jag ska testa alla leksaker jag har hemma, vilket är en hel del!! Köpte dessutom en ny idag som hon verkade gilla, men vi får som sagt se imorrn vad som kan falla räven i smak.

Resten av kvällen blir lugn för alla, jag känner mig rätt så trött & kommer nog att lägga mig tidigt, behöver sova känner jag. Kanske får tjejerna ett varsitt tuggben senare, så har dem nåt att pyssla med. Eller ja, Java äter ju upp sitt ganska fort, men det tar betydligt längre tid för lilla skiten. Haha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards