Super Magic

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Beteendeterapi för hund?! - Hjälp!

Av Malin Sjöström - 3 juli 2013 18:54


Ja, jag har då aldrig hört talas om beteendeterapi för hundar, eller är det "samma sak" som hundpsykologer? I Java's nya kosttillskott så står det nämligen "Samtidig beteendeterapi är ofta en fördel". Kan jag ta med henne på min terapi tror ni?  Nej, men ärligt, vad kan jag göra som är som beteendeterapi för henne? Nån som har nån smart idé att dela med sig av? För jag vill ju hjälpa min prinsessa på alla sätt jag kan.

Att göra ordning mat till Java just nu är en hel vetenskap. Specialfoder, 2 kosttillskott & 2 mediciner. Men hon är snäll att ge allt detta, så det enda som är svårt är att komma ihåg, men jag kommer nog in i det om några dagar.

Java mår inte så bra just nu, är väldigt orolig & går omkring & gnäller (utom den lilla stunden hon åt ett ben). Såhär var hon efter förra sövningen också, så jag var beredd på detta nu. Så jag får hålla huvudet kallt & vänta några dagar & se om hon lugnar ner sig, annars får jag ju ringa till nåt djursjukhus, men jag tror ju inte att det kommer att behövas, hon behöver nog bara få landa lite hemma i "lugn & ro".

När vi ändå är inne på detta med "lugn & ro" så är Rally hemma igen. Hon har haft det bra hemma hos Foxie med familj & jag är inte ett dugg orolig när jag lämnar henne där. Hon älskar dem & dem verkar tycka om henne.  Så nej, orolig för henne har jag inte varit.

Beroende på hur Java beter sig & hur Rally är mot henne så kanske jag ska försöka få iväg Rally ett par dagar? Jag vill ju inte lämna bort henne igen, för jag vill ju ha min sprätt hemma, men jag måste se till vad som är bäst för båda mina tjejer, & fatta beslut efter det. Förhoppningsvis så behöver jag inte lämna bort henne, men det beror som sagt helt på hur dem beter sig mot varandra.

 
 
Ingen bild

Jessica Magnusson

3 juli 2013 23:59

Hej! Jag kan inte riktigt komma på vilken form av beteendehjälp Jäva kan tänkas behöva, men jag har tips på en person iallafall.
Hanna Klinkenberg är veterinär på Deje Veterinärpraktik, hon är specialutbildad inom beteende och vad jag förstått så kan hon undersöka hunden och komma fram till vilken slags "terapi" som behövs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards