Super Magic

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Laser & vibb

Av Malin Sjöström - 30 januari 2014 21:25

Java hatar ju djursjukhus, men kanske finns det hopp om att den inställningen kan ändras? Idag fick hon sin andra laserbehandlingvar & hon mycket mer avslappnad nu jämfört med vad hon var sist. Hon satt/stod snällt under tiden & verkade inte jättebekymrad. Utom när Ida (hundfysioterapeuten) tryckte lite med den på ryggen, då vände Java huvudet ditåt & blängde. Hon försökte varken bita eller ens nafsa, utan hon bara markerade att hon har ont där.



Hon gjorde även sin premiär på vibbplattan. När den började vibrera så ville hon gå därifrån, men stannade snällt kvar när jag sa åt henne att stanna. Hon såg mycket skeptisk ut & flåsade en del under hela tiden. Många hundar somnar ju på den för att den är så avslappnande, men det var inte Java i närheten av.  Kanske blir hon det efter några gånger? Det får tiden visa.



Lyckades dessutom få ett riktigt bra pris på behandlingarna som väntar, så jag sparade MINST 500:- & det är mycket pengar för mig! Varje krona är betydelsefull. Och på tal om kronor, när jag skulle betala så fick jag EN KRONA rabatt eftersom jag hade det innestående från ett tidigare besök!  Haha, en hel krona liksom, kunde det inte ha varit mer?  Men, men, ännu en krona till parkering är inte fel det heller.

Imorrn blir det nog en långis nånstans nån gång mellan DBT:n & hockeyn. Om det inte är snöstorm för då vette fan hur jag ska göra. Jag har varit duktig & gått promenader varje dag oavsett väder, så skulle vi hoppa över en dag så är inte det någon fara, även om min svartvita vän förmodligen inte håller med mig.  Hon var för övrigt fullständigt galen på dagens promenad. Jag testade att släppa Bira, men då blev både hon & Java knäppa & skulle gå på varandra, så det var bara att koppla Bira igen. Efter det var båda helt crazy & hade jag inte haft grimman på Java så hade hon nog ryckt loss en arm eller så...Hon studsade åt alla håll en sväng, men till slut fick jag henne att SKRITTA igen, precis så som hon ska göra på promenaderna numera. Så ja, det är en prövning att gå med henne just nu, men samtidigt är hon så himla söt min vilding.  

 
 
Kristina

Kristina

30 januari 2014 21:36

Märkte de någon skillnad?

http://www.nattstad.se/ponnymamman

Malin Sjöström

31 januari 2014 17:07

Hon var lite mer avslappnad där inne, men det var nog för att ingen hade klämt henne på ryggen där hon har ont. Men annars är det nog ingen skillnad då hon fortfarande har jätteont. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards