Super Magic

Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Malin Sjöström - 8 januari 2014 17:39

En långis i skogen tillsammans med Evelina & "våra" 6 hundar blev det idag! Vi gick i över 2 timmar, blandad terräng, skogvägar, grusvägar, lite asfalt & en hel del sand. Jag tror att vi alla 8 var trötta när vi till slut kom tillbaka till bilen, haha.

Vi fick lite "safari" på vägen, Shandi fick syn på en ekorre som snabbt som satan klättrade upp i ett träd & då ville Shandi efter. Dem andra hundarna blev då nyfikna & så fick Bira syn på ekorren. Hon hoppade, gnällde & vill verkligen inget hellre än att ta den, men tro mig, ingen av hundarna hade någon chans, så ekorren lever fortfarande.  

I mitten av vår promenad så kom vi fram till ett stort inhägnat område med maaasssooor av kronhjortar i! Några av hundarna blev intresserade & några brydde sig inte ett skvatt. Vi stannade där en liten stund & jag lyckades få några halvdåliga kort på dem, för fan vad dem kamuflerade sig med underlaget dem stod i! Haha.

Bira (som fick högsta betyg igår) skötte sig inte jättebra idag. Lite väl många gånger var hon "på" Rally & skulle ha igång henne till lek. Hon lyssnade lite sådär halvhjärtat på mig när jag sa till henne, så nästa gång Rally är med så kommer även vattensprutan att följa med! Bira behöver en liten påminnelse om att hon måste låta alla små hundar vara ifred, för dem blir rädda för henne annars. Det skulle jag också bli om jag var en liten sprätt på typ 6-7 kilo & så kommer det en 27 kilos schäfer i full fart! Så för allas skull måste det vara ordning i flocken.

Utöver detta så funkade det jättebra med alla hundarna. Eller nja, Leo var också på Rally en del för han mindes att hon en gång löpte.  Stackars lilla Rally, hon säger ju aldrig ifrån utan alla får göra som dem vill med henne. Därför hjälpte jag & Evelina till lite när vi kunde.  





Såhär intresserade var dem av ett gruppfoto.  Och Rally då undrar ni, jo, hon ville inte alls vara med utan sprang bara därifrån, haha. Så nej, nöjd med gruppfotot är jag verkligen inte, men vi hade roligt ändå!  




Nu ska jag roa mig med att färga håret, vill inte längre ha kvar den blåa färgen, så jag ska blodera det. Skulle det inte funka fullt ut, alltså att den blåa färgen fortfarande sitter kvar lite, så kommer hela håret att bli knallrött! Men allra helst blont, för det är det jag känner för just nu.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards