Super Magic

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Malin Sjöström - 14 januari 2014 16:16


1,5 timmar i skogen tillsammans med Carina & Clara blev det idag. Hundarna njöt & vi pulsade snö stundtals, haha. Bira lät mer än hon sprang idag, Java sprang mest runt oss & Clara hittade hela tiden nya små pinnar som hon var TVUNGEN att äta upp. Det är vår flock i ett nötskal.  



I slutet, när man kommer fram till kohagen, så måste man gå igenom ett par grindar för att komma ut på nästa fält. Nu under hösten så gjorde dem om grindarna & satte upp ett nytt, högre staket (eftersom kossorna drog sönder det förra). Så det bli liksom stopp där för hela hundligan så att vi människor kommer ikapp & kan öppna grindarna. Men inte idag, Java bestämde sig snabbt för att hoppa ÖVER staketet, som är över 1 meter högt & består av fårstängsel, eltråd & högst upp är det TAGGTRÅD!!  Java har hoppat över det gamla staktet nån gång, men då har jag blivit arg på henne, så det var längesen hon ens tänkte tanken nu, därför blev jag så chockad. Som tur var så klarade hon hoppet utan problem, eltråden svajade lite, men hon lyckades undvika taggtråden, & det är ju det viktigaste. Herregud, ibland är hon livsfarlig, & lite smått galen.  

Nu har Bira precis åkt hem & jag har huvudvärk från helvetet & tillbaka. Så jag ska nog gå & lägga mig i sängen en stund & se om det hjälper. Java har ju fått sin motion & nu tuggar hon glatt på ett ben, så det är inte ett dugg synd om henne om jag blir liggandes en lång stund.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards