Super Magic

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av Malin Sjöström - 12 januari 2014 15:43

Idag skulle det bli en bra dag, först hundträff i sandtagen & sen träffa Jonna. Tyvärr blir det inte alltid som man har tänkt sig.

Vi hämtade Rally & åkte iväg till hundträffen, mötte alla andra & gick en gemensam promenad till sandgropen. Rally var inte alls på bra humör, men jag tänkte att det kanske skulle vända. Efter ett tar så blev hon väldigt arg, men jag tyckte att det var bra att hon ÄNTLIGEN börjar säga ifrån lite, visst, inget aggressivt, men hon måste ju kunna stå upp för sig själv. Hon frös en hel del (trots vintertäcke) så jag bar upp henne & då såg Olle blodet. Klon längst ut på vänster baktass var av & ja, det blödde en hel del! Så vi fick söka upp Lotti som tvättade av & lindade om hela tassen. Rally var supersnäll att hantera, men jäklar vad hon lät när andra hundar kom i närheten för att dem var nyfikna på vad som hände. När vi var klara så fick Rally springa igen & skadan märktes inte alls på henne.  Men vi stannade bara en kort, kort stund efter det, sen begav vi oss hemåt.

Kom hem & fick veta att det inte blir nåt med Jonna idag.  Hon hade fått förhinder & visst, så är det ibland, men det är ändå tråkigt eftersom jag hade sett fram emot det så mycket. Men vi ska försöka ses nån dag nu under veckan istället, så det blir säkert bra.  

Pratade lite med Jeanette på Facebook & hon tyckte att jag skulle ringa in till djursjukhuset & rådfråga dem om hurvida vi skulle åka in akut idag eller om det gick att vänta tills imorrn, så det var bara att ringa. Sköterskan jag pratade med frågade lite om hur det såg ut & om hon var påverkad av det & verkade ha väldigt ont. Jag sa som det var, att jag tror att klon har gått av på mitten & att hon inte verkar alls bekymrad över det. Så hon tyckte att vi kunde vänta tills imorrn. Dem skulle ändå inte kunna göra nåt idag, mer än att ge henne smärtstillande, för klon måste bli lite mjukare innan dem kan ta bort den helt, vilket dem måste göra för annars kommer det aldrig växa ut nån ny. Tänk, man lär sig nånting varje dag, detta hade jag dock gärna lärt mig på något annat, betydligt billigare, sätt. Så imorrn gör Rally premiär hon veterinären, 10 månader & 1 dag gammal är hon då. Java startade ju sin veterinär-"karriär" som 10 veckorsvalp...Låt oss hoppas att det inte är någon fara med Rally, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte är orolig.



Nu ligger hon bredvid mig här i soffan, jättetrött är hon. Och eftersom vi måste in till Solstaden imorrn så kommer hon att få sova hemma inatt. Det blir så himla mycket fram & tillbaka annars, så vi får hoppas att det kommer att gå bra. Imorrn efter djursjukhuset så får hon dock åka tillbaka till Evelina & Shandi. MEN, nu tror jag att jag har fått rätt mediciner för sömnen, för det blir allt bättre, så snart kanske jag kan ta hem henne på heltid igen.  Håll tummarna för att sömnen fortsätter att fungera, det gör iaf jag!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards