Super Magic

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Idiotförklarad snart? :D

Av Malin Sjöström - 29 januari 2014 15:23

Haha, numera så mäter jag Java's steglängd i början & i slutet av promenaderna för att se att dem utvecklas som dem ska. Folk undrar nog vad fan jag sysslar med, går med hunden fram & tillbaka, sätter henne sen, sätter mig på huk, fram med måttbandet & så mäter jag.  Hittills har ingen sagt nåt, men dem tänker nog en del, haha, det skulle iaf jag göra om jag såg nån som gjorde så utan att veta varför.  Så jag är beredd om nån skulle komma fram & fråga, eller kanske idiotförklara mig på en gång.  



Dagens långis blev till stan tillsammans med Carina & Clara. Alla hundarna fick gå i koppel hela tiden & bäst skötte sig den lilla skrutten - Clara. Vilken underbar hund hon är, jag är helt kär i henne.  Java skötte sig helt okej eftersom hon tog åt sig när jag blev arg på Bira hela tiden. Eller nej, inte arg hela tiden, men jag & Bira var inte riktigt överens idag om man säger så. Dem stora brudarna fick snällt gå bredvid mig, på varsin sida, & efter ungefär halva vägen så fick dem byta sida. Jag vet inte om det gjorde nån större skillnad för mig, så det var mest för Java's skull eftersom det är bra om hon går "lika mycket på varje sida", allt för hennes rygg.

Äreendet på stan var att köpa en kalender till min fina tjej. Det är så mycket att hålla koll på nu med henne, steglängder, massage, kosttillskott, laser, vibb osv. så jag får helt enkelt inte plats med allt i min kalender. Jag hittade en jag blev riktigt nöjd med & numera ser den ut såhär:



Så när hon ska till Västerås så måste jag komma ihåg att ta med den, för där kommer ju hela hennes veckor att finnas nerskrivna, ifall det är nåt han frågar om. Ni som känner mig vet att minnet inte alltid är "som det ska", så här gäller det att tänka ett steg längre.  Haha.

Snart ska schäfern hem & Java får då dagens ben. Det får bli en fortsättning från igår, märgbenet, för det blev hon inte klar med igår. Ska även försöka träna lite inomhus sen, lite fotgående & front, det kan ju inte vara farligt, eller? Såna trick där hon använder ryggen, som typ vacker & stegra, dem kanske man bör undvika nu ett tag, eller vad tror ni? Är det nån som läser detta som vet vad som är bra resp. inte bra att göra får du/ni mer än gärna lämna en kommentar. Skulle tacksamt ta emot den.

Imorrn är det torsdag & det innebär terapi för min del, & på kvällen blir det laser & vibb för min svartvita vän. Så jag funderar på att låta henne ha en vilodag? Dels för att jag har ont om tid, & dels så är det väl aldrig fel att vila nån dag emellanåt? Både för min & Java's skull.

Nu ska jag börja fylla i hennes kalender, lika bra att komma igång med det på riktigt direkt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards