Super Magic

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Såhär går det med Java nu

Av Malin Sjöström - 27 januari 2014 15:41

Under dagen har jag varit i kontakt med Stefan Rosén & ReDog. Fick en tid bokad hos dem i Västerås måndag den 17 Febrauri, & fram tills dess gäller laser + vibb 2 gånger/vecka, samt koppelpromenader. Det blir med andra ord 3 lååånga veckor framöver, inte bara för mig utan även för Java som redan nu är mer vild än tam många gånger när man är ute & går. I Västerås kommer både Stefan & en veterinär att kolla igenom henne, & förmodligen kommer dem att utföra röntgen, medicinering, 4Leg Check, Värmekamera m.m Jag ser pengarna flyga iväg, men vad gör man inte för den som betyder mest av alla?  



Vi får försöka köra mycket hjärngympa, annars kommer hon väl att explodera till slut. Fast det kanske hon gör ändå...? Och alla långpromenader ska ske med BoT-täcket så det är väldigt bra att jag redan har ett, annars hade det blivit ännu en kostnad nu. Jag önskar att pengar inte var ett problem, men det är det, jag har inte obegränsat med pengar, så jag hoppas att det här håller sig på en hyfsat bra nivå & att Agria ersätter det mesta (men det tror jag inte att dem gör). Måste skicka in papperna till dem redan imorrn & sen hoppas på ett snabbt svar så att jag vet om jag ska fortsätta skicka in papper från besök eller om det inte behövs (för ersätter dem ingenting så är det ju helt onödigt för mig att hålla på att skicka in papperna).

I somras/höstas när Java var sjuk så erbjöd sig folk att vilja bidra med en liten slant för hennes veterinärvård & om inte detta går på försäkringen så kommer jag att skaffa ett konto (eller nånting sånt) där folk mer än gärna får hjälpa till lite på vägen. Det känns oerhört fel att "tigga pengar", men jag vill verkligen kunna få Java frisk igen, hon är ju bara 3 år gammal, inte ska väl hennes tid vara slut än? Hon har så mycket kvar att ge, men om vi kommer till ett läge där vi inser att hon aldrig kommer att kunna leva ett normalt hundliv så kommer jag att välja det enda rätta beslutet, hur ont det än må göra. Usch, jag gråter bara jag tänker på det, min fina fina tjej, hon bara måste bli bra.  Om det nu visar sig att det "bara" är en grym överansträngning så kommer jag nog att gråta glädjetårar istället, för då kommer hon att bli bra igen. Skulle det däremot visa sig vara nånting helt annat så har jag ingen aning om hur framtiden kan komma att se ut...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards