Super Magic

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Malin Sjöström - 28 juni 2013 16:17

Äntligen är Java hemma igen, jisses vad jag har saknat henne!! Rally har nog också saknat henne för hon blev superglad, synd bara att Java var raka motsatsen mot Rally, hon hade nog hoppats på att snorvalpen skulle vara borta när hon kom hem igen. Men så är det, alla gillar inte varann lika mycket.



Jag & mina tjejer gick bort till fotbollsplanen där dem fick springa lösa & röja av sig. Jag hade med en boll som jag kastade emellanåt till Java's stora glädje! Rally var överlycklig över att få springa efter Java igen, & utomhus tycker Java också att det är roligt. Så dem sprang mycket & det är underbart att bara sitta & titta på dem. Fler bilder finns på hemsidan.



På vägen dit & hem så fick tjejerna hoppa upp på stenar & väl uppe så fick dem godis. Detta är inget nytt för Java, utan hon vet vad som gäller, men lilla räven kan det inte än. Rally har inte alltid så bra kroppskontroll så hon kommer bara upp på låga stenar, men det blir nog bra med tiden.

Efter promenaden så lämnade jag dem ensamma & åkte till affären, så jag var borta 26 minuter.  När jag gick ur bilen på parkeringen så ser jag Java stå på bordet ute på balkongen!! Haha, så jävla söt, bara för att hon inte kommer in i mitt rum längre så bryter hon sig in i min brors rum & ut på balkongen. Hon blev överlycklig när hon såg mig & i såna lägen kan man inte bli arg på henne, utan man skrattar mest. Ibland är hon påhittig den lilla damen. Kan väl passa på att säga att hela balkongen är omringad av nät så att Kissen kan vara där ute dygnet runt utan att vi behöver oroa oss för att hon ska trilla ner.

Jo, innan promenaden så klippte jag klorna på alla djuren & Rally var supersnäll!! Det var första gången jag kunde klippa ALLA klorna helt själv!!  Så det finns hopp gott folk!

Resten av dagen blir tråkig för hundarnas del, jag själv är ganska seg & behöver vila. Men så är det ibland. Imorrn kommer Malin till Karlstad så då ska vi ses med hundarna & gå i skogen, & det ser jag verkligen fram emot! Förhoppningsvis kommer även Sara dit!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards