Super Magic

Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Malin Sjöström - 11 juni 2013 17:00


HÄSTAR ÄR FARLIGA!! Iaf om ni frågar Rally. Jag har aldrig sett henne vara så rädd för nånting som hon var för hästarna. Hon fick hälsa på världens bästa Svamp (Champis) & underbara Månen. Båda dem är VÄLDIGT snälla mot hundar & jag litar fullt ut på dem. Inne hos Champis så fick Rally stå på hans rygg, men det var inte poppis från hennes sida! Hon stod där kanske 1 minut, sen ville hon ner, & Champis då? Jo, han stod snällt där helt stilla & lät mig & Rally göra vad vi ville.
Så detta med att åka till stallet & hälsa på hästarna är något vi får göra fler gånger. Rally måste ju övervinna sin rädsla, eller ja, sin osäkerhet. Nu hade hon ju inte Java vid sin sida, så kanske var det lite extra läskigt då? Hur som helst - mer hästar!

Efter stallet åkte vi direkt ut till bryggan där Java inte var sen med att kasta sig i vattnet!



Jag bar ut Rally på bryggan & väl där så tittade hon väldigt mycket på Java. Hon undrade nog vad "storasyster" höll på med. När Java skakade sig på bryggan så vände både jag & Rally oss om för att inte bli blöta, något som Java sket fullständigt i, haha. Men Rally var inte ett dugg påverkad av underlaget som rörde lite på sig!



För att Java skulle få en chans att torka lite innan vi skulle åka hem så gick vi bort till den stora grusplanen där jag även kunde släppa Rally så att dem fick springa omkring. Rally har ju ingen som helst chans att hinna med Java än så länge, men hon verkar lika glad för det!



Behöver jag säga att Java är min stora kärlek?



Lilla räven fick också ta bollen ett par gånger, & tro på fan att hon kom TILLBAKA med den till mig!! Jag trodde att hon skulle ta den & sticka iväg (som de flesta lundehundar, bl.a min kung), men icke sa nicke, hon kom utan tvekan tillbaka med den direkt = massor av beröm!



Än en gång så har jag pratat med Strömsholm, den här gången med en väldigt trevlig person som skulle kolla upp några saker & sen ringa upp mig, vilket troligtvis blir under morgondagen. Med största säkerhet kommer Java att få göra en CT inom snar framtid, med andra ord får vi göra om vår resa. Det känns inte alls bra, jag vill verkligen inte lämna in henne där igen, för så stressad som hon var när jag hämtade henne, nej, det går inte att beskriva. Hon var helt förstörd. Men vi har inget att välja på, för hon måste ligga inne över natten inför CT:n, det sa dem iaf från början. Men man kan ju alltid hoppas på att hon får vara hemma ändå, fast det återstår att se.

Det här med kisseriet fortsätter att vara ett stort problem. Igår kissade hon inne 2 gånger, båda gångerna hade hon varit ute 15-30 minuter innan, & även kissat ute dem gångerna. Det är inga stora pölar, men helt klart större än Rally's, därför ser jag vem av dem som har läckt. Java följer med ut varje gång jag rastar Rally & då kissar även hon ute, så ja, hon kissar väldigt ofta.

En del tycker nog att jag gör fel som låter henne vara aktiv, utifall att hon har ont, men veterinärerna tycker inte att hon behöver vila så länge hon inte visar tydlig smärta på nåt sätt, vilket hon inte gör. Visst, hon är väldigt grinig inomhus, men ute går allt bra. Så jag låter henne hållas, hon får göra saker hon älskar, som att springa lös, bada & sådär, men i begränsade mängder. Vi tar inte några längre promenader, visst, vi blir borta nästan 2 timmar, men det är ju för att vi stannar överallt. Så det är nog ingen risk för att hon på nåt sätt ska överanstränga sig. Och skulle jag märka att hon blir konstig eller nåt även ute så kommer jag ju säklart att ändra på det då.

Imorrn ska Rally få träffa lundehunden Foxie! På eftermiddagen åker hon & jag ut till Skoghall där Therese & Foxie bor & så ska hundarna få bekanta sig med varandra. Rally tycker att det är roligt att träffa hundar i hennes egna storlek, vilket jag förstår. Visst älskar hon Java, men små hundar är också roliga. Har tänkt att ta med kameran så kanske kan det bli några bilder i bloggen även imorrn?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards