Super Magic

Alla inlägg den 21 juni 2013

Av Malin Sjöström - 21 juni 2013 17:58

Hela den här dagen har spenderats på Karlstad brukshundklubb där det har varit freestyletävling. Vi hejade på våra träningskompisar & för en del gick det riktigt bra. Java & Rally skötte sig fint, Rally hade lite svårt att slappna av, men hon är ju som hon är, haha. Java visade som vanligt att hon är rutinerad & vet hur man ska bete sig på tävlingar.
När jag skulle filma Elin så hade jag ingen som kunde hålla i hundarna, så jag band fast Rally's koppel i Java's halsband & sa sen åt Java att stanna där hon låg & det funkade riktigt bra! Trots att Rally drog lite så reste sig inte Java, så när jag kom tillbaka till dem efter Elin's start så fick dem lite köttbullar, mina duktiga tjejer.

Under lunchpausen så fick Rally testa en riktig tunnel. För att få henne att gå in i den helt frivilligt så skickar man bara Java först!  Sen sprang Rally igenom där flera gånger & tyckte att det var skitskoj! Även senare, när vi bara skulle gå förbi tunneln så ville lilla räven springa igenom igen & självklart fick hon det.



Om ett tag blir det fullt hus här hemma då Hanna kommer & ska sova här med sina 3 hundar. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det med surtanten, men jag kommer nog på nåt. Rally lär väl inte klaga över att få lite nya polare, men det är som sagt värre med hon som inte mår så bra. Under natten har jag iaf en bra lösning på problemet, så det känns skönt.

Nej, om man skulle ta & skura en omgång? Jag har missat nån kissfläck här inne, för det luktar verkligen valpkiss & det är inte sådär jättemysigt - så fram med skurhinken!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards