Super Magic

Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Malin Sjöström - 18 juni 2013 15:11

Vi startade tidigt med lite freestyleträning tillsammans med Elin & My. Fast eftersom det var så varmt & hundarna var sega, så blev det mest att vi satt i gräset & pratade. Men det var mysigt det med.

Efter träningen så kom vi hem, landade lite, & sen åkte vi iväg till Sundsta-tjärn där hundarna fick bada. Jag själv gick ut en bit i vattnet, men det var kallare idag så jag valde att inte simma nånting. Bira (som är här idag) fick simma en del i koppel & Java simmade såklart lös. Rally fick sig en mycket kort simtur också, den här gången i flytväst, men den var lite stor. Så nu får hon växa lite innan jag tvingar i henne i vattnet nästa gång, så länge det inte är värmebölja & hon måste svalka av sig.
När alla hade simmat en stund så satt vi på "stranden" & solade/torkade. Rally rullade sig en del, Java låg mest & surade över att hon inte fick bada mer, & Bira var stundtals hopplös. Passivitetsträning är INTE hennes grej, men emellanåt funkade det, så det är bara att träna vidare, även om man blir halvt galen på henne ibland.  



Hemma funkar allting bra mellan dem, fast det kan ju bero på att alla brudarna är trötta efter alla timmarna utomhus. Java ligger helt död här under bordet, Rally ligger bredvid mig i soffan, & "lilla" Bira ligger på golvet nedanför soffan. Så ingen ilska från Java än så länge, så det är ju väldigt positivt.

Om hundarna vaknar till liv senare idag så blir det fortsatt träning för huvudet, blev ingen sån alls igår eftersom dem var så trötta. Så vi gör ett nytt försök idag.

Liten uppdatering om Java: Inatt har hon spytt en del & så har hon diareé så efter att ha pratat med Strömsholm så är det bestämt att hon ska sluta med Metacam 3 dagar & se vad som händer. Blir magen bra så ska jag sätta in Metacam igen, & skulle den då krascha så skulle jag höra av mig igen. Blir hon inte bra trots att jag tar bort medicinen så skulle jag också höra av mig igen & så kanske vi måste åka in tidigare. Ska detta aldrig ta slut?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards