Super Magic

Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Malin Sjöström - 6 juni 2013 20:05

Java har inte alls mått bra idag så vi fick åka in igen. Fast vi åkte inte hela vägen till Strömsholm, utan vi åkte till ett djursjukhus här i Karlstad. Hon var stressad & orolig, men reagerade inte med smärta nånstans. Att hon knappt kan kissa beror med största säkerhet på cystoskopin, så jag skulle bara vara tålmodig & låta det ta några dagar, fortsätter det så skulle vi komma in igen. Men eftersom hon har varit jättekonstig mentalt idag så fick hon ännu en medicin för att se om hon kan lugna ner sig & bete sig "normalt". Det var hemskt att se henne springa runt i hela lägenheten, helt panikslagen & när hon låg ner så skakade hela hon. Jag har aldrig sett henne så rädd förut, & hon blev förmodligen så p.g.a smärtan i underlivet. Djursjukhuset skulle ringa imorrn & kolla av läget, om det inte har blivit bättre, eller om det t.o.m är sämre, så ska vi komma in igen. Men nu har hon lugnat ner sig lite, efter att hon fick mat & alla mediciner så gick hon & la sig. Så håll tummarna för att det fortsätter åt det här hållet nu!

Om man bortser från Java så har jag & Rally besökt brukshundklubben där det var agilitytävling. Rally tyckte först att det var ganska spännande med hundarna som sprang inne på banan, sen tröttnade hon & började äta gräs/jord. Några ville såklart stanna & hälsa på henne & ingen blir gladare än hon över att dem vill det. Hon älskar verkligen folk.



Annars så har vi inte gjort så mycket, jag har som ni nog förstår mest oroat mig för Java. Jag hoppas att vi alla får sova inatt, men skulle inte bli förvånad om Java håller oss vakna. Men det gör isf ingenting, för hon kan ju inte hjälpa att hon är dålig.

Och bara för att jag skrev att hon har lugnat ner sig nu så börjar hon åter igen vanka omkring & gnälla. Snälla nån, låt min hund få bli frisk!!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards