Super Magic

Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Malin Sjöström - 9 juni 2013 18:59


Vi började dagen med miljöträning i stan. Och busspremiär för lilla Rally! Hon tyckte inte om bussen på vägen dit, utan gnällde lite & sprattlade massor. Java skötte sig som vanligt hur bra som helst på bussen, men även hon har varit liten en gång i tiden, även om det inte känns som det.  

På stan så ville Rally (såklart) hälsa på ALLA!! Vi stannade på flera ställen där vi sen satt & gjorde ingenting. Java tyckte att jag var jättetråkig, & Rally, ja, hon försökte charma alla som gick förbi, haha. Vid ett tillfälle kom en familj & skulle gå förbi, det var ett par & deras 3 barn, & när dem närmade sig oss så muffade Java på dem & det ena barnet började då skrika & grät hur mycket som helst. Lite elakt kanske, men det var svårt att hålla sig för skratt, hela situationen blev liksom komisk även om det inte alls är okej att Java muffar/skäller på folk. Men hon är ju inte riktigt sig själv än, utan hon känns osäker & grinig, så kanske borde det ha varit bättre att lämna henne hemma?
Måste säga att jag är imponerad av Rally's mentalitet!! Hon är då inte rädd för nåt, ibland ville hon inte gå åt vissa håll & la därför i "lundehundsbromsen", men efter lite övertalning så gick hon överallt. Hon passade också på att försöka fånga några fåglar, så ja, fågelhund är hon!

Sen hörde jag av mig till Allex & frågade om vi skulle ses (hon bor ju i stan) & hon kunde!  Så vi satt ute nån timme (?) & pratade om allt möjligt, riktigt trevligt. Sen gick vi hem till henne så att jag fick se hur hon bor. Rally hittade MASSOR av saker man kunde tugga på, så både jag & Allex hade fullt upp! Haha.

På bussen hem så sov Rally i mitt knä, & Java låg utslagen på golvet. Så visst tar det på krafterna att vara ute på äventyr.



Sen hörde Elin av sig & frågade om vi skulle gå en promenad & det ville vi! Vi gick inte så långt, plus att både Java & Rally fick gå lösa större delen av tiden, så dem kunde vila när dem ville. Jag tränade lite inkallningar med räven & det tar sig! Hon fick lära sig att jag har godis med mig som hon får när hon kommer, så det ska nog bli bra.  

Nu har dem fått kvällsmat & är helt slut. Java ligger i sin fotölj & Rally ligger i mitt knä här i soffan. Resten av dagen ska vi bara softa, det förtjänar vi efter att ha varit igång hela dagen.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards