Super Magic

Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Malin Sjöström - 5 juni 2013 21:47

Så var vi äntligen hemma i Karlstad igen! Jag ska försöka summera allt lite snabbt. Eller ja, jag fortsätter där jag slutade igår.

Idag genomgick Java en cystoskopi & där kunde dem konstatera att urinledarna låg rätt & att det inte finns några tumörer i dem. Däremot har hon tecken på katarr i urinrören & ska därför gå på specialfoder, kosttillskott & 2 olika mediciner. Detta ska hon gå på ett par MÅNADER & blir det inte bättre så får vi komma tillbaka för att göra en CT. Jag hoppas ju såklart att vi inte ska behöva åka tillbaka, men jag tror att vi får göra det. Jag har med andra ord inga höga förväntningar, men visst hoppas jag.

Nu är Java konstig. Hon är hög efter allt smärtstillande hon har fått, & stressad efter att ha varit inlagd. Hon var helt hyper när jag hämtade henne, stackars lilla vännen. I bilen på vägen hem så låg hon mestadels ner (som hon alltid gör), men rätt som det var så kastade hon sig mot gallret & stressade runt. Så jag undrar hur hon mår nu - egentligen.
Veterinären sa att hon kunde vara konstig några dagar, men att det ska gå över sen. Så det blir ingen resa ner till Hultsfred då Java inte kommer att få träffa andra hundar varken imorrn eller på fredag. Till helgen får vi se hur det blir, det beror på hur hon mår under de närmsta dagarna.
Hon verkar även ha väldigt svårt för att kissa nu. Hon vankar runt, runt, runt innan hon sätter sig, men det kan ju mycket väl bero på cystoskopin. På människor kan det ju göra ont någon dag eller så, så det är nog samma sak med hundar. Sen så får hon ju smärtstillande så jag hoppas att det blir lite mindre jobbigt för henne snart.

För att underlätta lite för stora damen så kommer jag & Rally att åka bort några timmar imorrn. Förhoppningsvis blir Rally trött då (om det är möjligt) & låter på så sätt Java vara ifred lite mer. Jag har visat Java vart hon kan vara för att få vara ifred nu, men nej, hon vill vara på andra ställen. Så jag får gå in & styra upp allting emellanåt.

Och en rolig sak hände oss idag! När vi (jag, Em, Rally & Goofy) satt & väntade på att få hämta ut Java så kom filmteamet fram & frågade om de fick filma oss & valparna!  Självklart fick dem det, så till hösten (i slutet av Augusti) så gäller det att följa Djurakuten, för då är vi med!!  

Kan avsluta med att säga att Sasha inte har behövt åka in, inte än, men än är inte faran över för henne. Men det är bara att fortsätta hålla tummarna för henne, att hon ska slippa åka in.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards