Super Magic

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 29 oktober 2013 14:28

Den här dagen började med en promenad med hela ligan. Dem fick springa lösa i skogen, & på cykelvägarna fick alla gå kopplade. Jag tror nog hela Kronoparkens hundägare var ute & gick, herregud, vi mötte hur många som helst!! Rally har nog aldrig skött sig så bra som hon gjorde vid många av hundmötena idag. Hon skäller alltid & kaxar upp sig, men det är klart, hon har ju sina 2 livvakter med sig.  Haha, men idag var hon som sagt duktigare än nånsin.







Så till det mindre roliga. Den senaste tiden har jag börjat må sämre & sämre. Jag sover knappt nånting då jag drömmer såna mardrömmar att jag vaknar mitt i natten, helt panikslagen & skrikandes. Stackars Java flyger upp & springer fram till min säng varje gång, & då är hon nog redo att försvara mig mot det jag är så rädd för. Det är svårt att förklara för henne att det "bara" är mardrömmar. Mardrömmarna har ökat kraftigt på bara ett par veckor, & min stora gissning är att det har med en höjning av ena medicinen att göra. För läser man på biverkningar så finns mardrömmar med, & jag kan lova er att jag ALDRIG tidigare har haft såna här mardrömmar! Så att dem skulle komma från "ingenstans" känns inte så troligt.

Förutom nätterna så är även dagarna jobbiga. Jag har inte så mycket krafter, men jag tror att det beror på bristen av sömn. Så hundarna blir lidande - ja. Flera gånger i veckan får dem ändå långpromenad & ett par träningspass, men jag orkar inte göra hälften av det jag önskar & tycker att dem förtjänar. Vilket ger mig dåligt samvete & får mig att må ännu sämre.

Jag & min terapeut har dem senaste 2 veckorna pratat om att jag kanske måste läggas in på psyk för att få ordning på det här, innan det går utför ännu mer. MEN vi båda hoppas att det ska gå att "lösa" på hemmaplan. Ni som har följt mig ett bra tag vet vad jag tycker om psyk & inläggningar där, rena rama mardrömmen. Så att jag ens FUNDERAR på det betyder att det är illa nu, väldigt illa.

Längtan efter att skada mig är enorm, men än så länge har jag klarat av att stå emot. Jag är snart uppe i 22 månader utan rakblad & jag har inga planer på att börja räkna om.

Igår när jag var hos min terapeut så bestämde vi att jag ska försöka ta en paus på hemmaplan & funkar inte det så finns det nog inte så många andra alternativ än psyk kvar.  Den här pausen betyder att jag inte ska ha hundarna hemma, för jag ska bara ta det lugnt & inte ansvara för någonting alls. Så om ett par timmar så åker mina 2 tjejer iväg till Allex & dem kommer hem på torsdag kväll igen. Visst kommer det att bli tomt här hemma, men jag måste göra nånting för att bryta det måendet jag är i nu.

På fredag förmiddag har jag möte med läkaren & då kommer förmodligen mina mediciner att ändras. Jag är livrädd för att ändra dem samtidigt som jag är ännu räddare för att inte ändra dem!! Jag vet, det låter galet, men precis så är det. Jag är så himla känslig för biverkningar när jag byter mediciner, så det kan mycket väl bli så att jag kommer att må ännu sämre.  Och isf måste jag ha inläggning som ett alternativ för att inte falla ända ner till botten. Min terapeut kommer att vara med mig under det mötet & stötta mig, vilket känns oerhört bra då jag verkligen litar på & känner mig trygg med henne.

Så ni behöver inte oroa er för mig, för även om det är skit just nu så känner jag mig själv såpass bra att jag vet när gränsen är nådd. Och där är jag inte riktigt än.

Under den här pausen så kanske jag inte kommer att gå att få tag i, jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med mobilen & så, men räkna inte med några svar. Jag ska verkligen pausa på riktigt, gå all in med andra ord. Så som sagt, oroa er inte, än så länge är det här under kontroll & jag har kontakt med min terapeut flera gånger under veckan så att vi ser till att jag inte faller för djupt. Låt oss nu bara hoppas att det här funkar.



För att avsluta det hela lite trevligare så kan jag berätta att jag fick mitt efterlängtade halsband i brevlådan idag!  Texten "always and forever" betyder mycket för mig & har med hunderiet att göra. Som min kung, min älskade Magic, han kommer alltid att finnas i mitt hjärta.  Samma sak med Java & Rally. Och även guldponnyn har sin trogna plats där. Så texten symboliserar den renaste kärlek som finns, den som är så äkta att den varar för evigt.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards