Super Magic

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 23 oktober 2013 15:18

För ett par timmar sen så gick jag & Evelina en långis med hundarna i skogen. Det var uppehåll när vi åkte, eller nja, det duggade lite, men vi (eller iaf jag) tänkte att inne i skogen så märker man ju inte regnet, så regnbyxor behövdes inte. Jo, tjena du. I skogen gick det helt okej, lite blött om fötterna, men när vi kom ut på ängarna, ja, då blev vi SJÖBLÖTA!! Vi var verkligen som 2 dränkta katter när vi till slut kom fram till bilen. Hundarna var inte så mycket torrare, men dem brydde sig nog inte lika mycket om det som jag & Eve gjorde. Så direkt jag kom hem så blev det en skön dusch, inte för att jag kunde bli så mycket blötare, men lite renare.  



Eftersom jag & Java inte kunde tävla i lördags, & inte heller kunna tävla på Karlstads dubbeltävling i början av November, så funderar jag på att dra till Motala den 22 November. Som det ser ut nu så kommer jag isf att åka ensam, det är därför jag tvekar. Är det värt det? Jag älskar ju att tävla, men att åka såpass långt för en start, helt själv, nja. Eller ja, om jag inte får med mig nån kompis så kommer Nikke & Loppis att följa med som sällskap, vilket känns oerhört bra då jag tycker att det är jobbigt att köra i mörker.

Men ska jag åka eller inte? Anmälningstiden går ut om 1 vecka, men varför vänta till sista dagen om man kan bestämma sig innan? En sak som jag inte kan låta bli att tänka är att OM vi planerar att åka iväg, kommer Java att bli sjuk igen då? För det verkar vara ödet, så fort vi ska tävla så slutar det på djursjukhuset. Eller har det "bara" varit slumpen ALLA gånger?!



Ikväll blir det iaf hockey & det ser jag fram emot!  Hoppas att Färjestad kan ta en seger hemma mot HV, men förutom "rätt" reslutat så hoppas jag att det blir en BRA match!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards