Super Magic

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 10 oktober 2013 18:49

Ibland behöver man göra saker som kanske inte är så roliga i stunden, men som gör att man mår bättre efteråt, som städning t.ex



Ja, sådär såg klädkammaren ut, behöver jag ens nämna att jag hade lite svårt att hitta vissa kläder?  
Numera ser den ut såhär:



Hela lägenheten fick sig också en genomkörare med både dammsugaren & skurmoppen, så nu luktar det gott & är rent!  Dessutom kom jag ihåg att klippa klorna på djuren INNAN jag började dammsuga!! Det ni, det händer inte alla dar i veckan! Java's tassar blev även lite friserade, & när jag inspekterade alla trampdynor så kunde jag konstatera att dem behöver smörjas med hudsalvan. Så det blir kvällens lilla projekt, borde inte vara så svårt, men jag vet ju hur manisk Java är på krämer & salvor...

Tjejerna har vilodag idag, både fysisk & psykisk. Dem har fått varsitt ben att tugga på, Java är klar för längesen & Rally har inte ens kommit halvvägs...Med andra ord är allt som vanligt.  

Imorrn (om det inte regnar) så blir det agilityträning på förmiddagen & långpromenad på eftermiddagen. Så fullt upp, precis så som jag vill ha det. För ovanlighetens skull så kommer även Bira att vara med, hon brukar ju aldrig vara här på fredagar, men den här veckan blir det så.

Börjar bli redigt nervös inför lördagens agilitytävling!! Det känns som att vi har en stor press på oss, om vi vill tävla fler tävlingar under hösten så MÅSTE vi ta sista agilitypinnen i 1:an. Lyckas vi inte med det så får vi vänta till 1 December innan vi får tävla igen, & så länge vill vi ju inte vänta.  Så ja, jag känner en extrem press, men jag vet att Java kommer att göra sitt yttersta, för det gör hon alltid i agilityn. Så jag behöver fokusera på mig själv så att jag inte sabbar det.

Nu börjar snart programmen på tv:n, herregud jag har inte hunnit göra nåt annat idag än att vara på terapin & städat. Men ibland har man såna här dagar, jag känner mig som sagt riktigt nöjd med dagens arbete!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards