Super Magic

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 1 oktober 2013 15:12

Igår fick jag en impuls & anmälde mig till freestyletävlingen i Köping om ett par veckor. Nu har jag ett stort problem - vilket program ska jag köra?!



I rockprogrammet har jag haft problem med osäkerhet & skall, därför gjorde jag ett lugnt kärleksprogram, vilket har funkat bättre på träningarna. Men på tävlingen sist så var Java jätteosäker (dels p.g.a skotten) & skällde som aldrig förr!  Så nu vet jag inte vilket program jag ska köra på nästa tävling. Jag kollar igenom filmerna från båda träningar & tävlingar, men nej, jag kan inte bestämma mig. Programmen är väldigt olika, men det gör det inte lättare att välja.

Oavsett vilket jag väljer så kommer jag att försöka lägga till "vänd", bara jag får ordning på det ordentligt, jag har tänkt att träna det flera gånger varje dag & hoppas att det sätter sig. Skulle hon inte lära sig det ordentligt så får jag väl plocka bort det - igen.

Inför tävlingen kommer jag, åter igen, att mixa håret lite fränt.  Loppis ska hjälpa mig med det nån dag nästa vecka (?). Jag ska ha på ett helt nytt sätt, med 2 olika färger, något jag aldrig har haft förut, så det blir spännande!  

Om ett par timmar blir det promenad med Evelina & Shandi. Jag är fortfarande sliten efter helgen & den jobbiga gårdagen. Men angående gårdagen & det jag fick veta då, jag pratade med min terapeut på kvällen (på jour-telefonen) & fick lite mer svar på saker & ting. Och det är lång tid kvar innan hon försvinner, så jag får fokusera på att ta tillvara på den tiden på bästa sätt. Det blir kanske inte så mycket lättare att skiljas den dagen det gäller, men jag kan inte kasta bort dessa månader som återstår.
Slutligen vill passa på att tacka Ida & Malin för stödet igår kväll, vet inte hur det hade slutat utan eran hjälp, så tack.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards