Super Magic

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 13 oktober 2013 16:25

Gårdagens tävling kan beskrivas på 2 olika sätt - kanonbra & åt hevlete.

Om man ser till hälsan, såväl den fysiska som psykiska så var det hur bra som helst. Det sociala var inte heller några problem & ja, jag hade riktigt jävla skoj! Men bra sällskap gör mycket, inte sant tjejer?  

Tävlingsmässigt så gick det då raka motsatsen - åt helvete. 2 disk av 2 möjliga. Jag vet inte hur jag ska värma upp Java inför starterna.  Om jag taggar igång henne så blir hon stressad/osäker & river, & det vill jag inte locka fram! Om jag istället inte gör nånting alls så blir så såpass "neutral" att hon inte söker hinder själv & därmed kan jag inte skicka henne.  Så jag behöver hitta ett mellanläge, men det är så jävla svårt.

I första klassen, hoppklassen, så var hon för taggad & jag var för seg. Så skärpning på mig!! I andra loppet var hon för "låg" i början, så det blev en disk, & lite slalomproblem, men efter det så funkade resten av banan bra. Så ja, jag måste helt enkelt hitta rätt sätt att värma upp henne.

En annan väldigt rolig sak på tävlingen vara att få träffa Rebecka & Zito! :D Zito är en av Java's kullbröder & honom har jag inte träffat sen kennelträffen - & då var dem bara 6 månader. Jag kan ju inte direkt påstå att dem är lika, varken till utseende eller sätt. Eller nja, ögonen kanske, men det inte.



Idag mår jag ungefär som väntat. Har sovit nästan 15 timmar, men känner mig fortfarande helt död. Huvudet är som en sprängladdad bomb & jag hoppas på att den inte ska detonera.

Rally har varit hos Evelina hela helgen (åter igen stort tack!), eller ja, hon är fortfarande där. Hon skulle komma hem om nån timme (?), men för min del är det inte bråttom. Jag kommer ju som ni säkert förstår inte att orka göra nånting med hundarna idag, så ju mer saker Rally får göra innan hon kommer hem, desto bättre.

Imorrn satsar jag på att vara levande igen. Så det blir vila hela dagen idag, jag måste ju lyssna på vad kroppen säger, för annars kommer jag bara att må skit i flera dagar, & nej, det undviker jag helst.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards