Super Magic

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 16 oktober 2013 18:20

Upptäckte att jag aldrig berättade vad det var för fel på ögat, så jag börjar med det nu.  Hon har en liten skada på hornhinnan, som kan bero på om hon fått nåt skräp eller en pinne i ögat. Veterinären räknar med att hon blir helt bra med hjälp av ögonsalvan/dropparna som hon får nu ett par gånger om dagen.

Annars så kämpar vi på, Rally har åkt på semester hos sin bästa polare Foxie, & hon kommer hem först på fredag eftermiddag. Jag är glad över att Therese med familj kunde ta henne, så att Java får vara ifred ordentligt nu när hon går med tratten.

Hon får ju inte springa nånting, eller hoppa massor, men träna lite fotgående kan man göra! Hon var taggad & ville verkligen, så attityden & fokuset var det absolut inga fel på! Men possitionen...Jösses, snacka om att ha tappat den helt. I våras, innan hon blev sjuk, så hade hon en näst intill perfekt possition, men nu som sagt finns det inte ett spår kvar av den...Men jag tänker positivt, har den en gång funnits så kan man hitta den igen! Och så länge hon har rätt attityd så är jag övertygad om att possitionen kommer att rätta till sig.



Imorrn ska vi bara ta det lugnt, eller ja, Java ska göra det. Själv har jag gruppterapi som jag ska iväg på några timmar. Så länge allting går som det ska här hemma, & att min lillebrorsa kan vara hemma med Java under tiden, för jag tänker INTE lämna henne ensam när hon har tratten på sig, hon är så osäker med den på & då vill jag inte lämna henne helt själv. Så sällskap ska hon ha!

Nu däremot ska vi laga mat, jag är döhungrig, & Java, ja, hon är alltid hungrig!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards