Super Magic

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 11 oktober 2013 16:42


Japp, nu är vi redo för agilitytävlingen i Vårgårda! Allt är packat & klart, så det är bara att åka inatt.  

Den här dagen har vi tränat agility, måste ju kolla av formen.  Båda tjejerna var duktiga, & ja, även jag skötte mig helt okej!  Vi hade lite problem med en svår slalomingång, men jag har en tanke om hur jag kan göra för att inte få samma problem på tävlingen - om det nu blir någon sån ingång. I klass 1 har jag svårt att tänka mig att det kan bli en sån, men i klass 2 vet man aldrig.

Jag känner av en press inför tävlingen, för om vi vill kunna tävla nåt i November så MÅSTE vi ta sista pinnen i ag-1:an, så att vi kommer upp i klass 2 även där. Lyckas vi inte med detta så blir det ett litet uppehåll innan vi kör tävlingen här i Karlstad 1 December, sen blir det ännu ett uppehåll. Jag vill ju gärna tävla nu när vi har kommit igång & faktiskt är friska!! Så håll tummarna för oss imorrn, för det behöver vi!

Rally har nu fått åka på minisemester med Evelina & Shandi. Lina skulle ju ha haft henne hela helgen, men så blev Charlie sjuk, så vi fick ställa in det. Tur att Evelina kunde ha henne så att jag slipper dra med henne på den långa resan. För det första så gillar hon inte att åka bil (& vi har 3 timmar enkel väg) & för det andra så skulle hon ha fått suttit mycket i buren. Så det här blev bäst för alla.  Innan hon åkte iväg så passade hon på att vila sig i form, så att hon orkar med all jävelskap.  Haha.



Shit, jag vet inte vad jag ska hitta på nu. Jag är nervös & vill åka redan NU!! Känner jag mig själv rätt så blir det ingen sömn inatt, men jag kommer iaf att vila en stund. Jag kan ju inte ta mina sömnmediciner, för då kanske jag inte kommer upp, & skulle jag mot all förmodan göra det så kommer jag att känna mig drogad & därmed bli åksjuk. Så nej, inga sömnmediciner idag.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards