Super Magic

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 17 oktober 2013 19:44


Dagen har i stort sett bara handlat om DBT:n. Startade dock dagen med att dammsuga hela lägenheten & sen duscha, & ja, det var skönt att komma igång & få det gjort direkt.

På DBT:n, som idag var gruppterapi, så blev det väldigt jobbigt en sväng. Vi gick igenom hemläxan & just nu jobbar vi med känslor & då skulle vi beskriva vilka känslor & tankar vi hade i vissa situationer. Jag valde att ta en situation som jag lätt kan förstå, även om den var sjukt jobbigt, & det var Java-situationen. Att vi, för hundrade gången, äntligen kommer igång med seriösa träningar & har många tävlingar i sikte, & så slutar det med djursjukhuset.  Det knäcker mig, fullständigt, så ja, jag grät inför alla i gruppen, & skämdes som fan. Men jag vet att dem flesta i gruppen har djur, så dem förstår hur värdefulla djuren kan vara, & de dömmer en inte för allt, utan de försöker bara förstår.



Jag har gått i gruppen i cirka 5 månader & det är först nu som jag börjar känna mig trygg där. Jag har haft jättestora problem med själva situationen, att man ska sitta där & prata om jobbiga saker, inför allihopa, nej, det har inte känts helt okej alla gånger. Visst, vi går inte in i detaljer i sånt vi pratar om där, utan det gör var & en av oss i individualterapin. Men man berörs ändå av det som kommer fram i gruppen. Mina tidigare erfarenheter av grupper är ju inte bara positiva, utan det finns tyvärr alltför många negativa upplevelser. Så man kan säga att jag får terapi genom att gå i terapi, om ni förstår vad jag menar?  



Fick precis kortet ovan från Therese, hon som passar Rally några dagar nu. Rally & Foxie älskar varann, dem går verkligen efter "lika barn leka bäst". Jag är så glad över att det finns ett sånt ställe, & dessutom såpass nära, där hon trivs & där jag kan lämna henne & bara släppa tankarna en stund, få en liten paus. Missförstå mig rätt nu, jag älskar henne, men ibland behöver jag lite "semester" & bara få ta det lugnt. För ja, det är ansträngade att ha en valp, men jag skulle ändå inte vilja byta bort henne, absolut inte.  

Imorrn startar vi dagen med djursjukhuset där Java's dränering ska tas bort, om den nu ser tillräckligt bra ut, men det tycker jag att den gör. Det är rent runt omkring, bortsett från kanterna där den sitter fast, för där är det lite kletigt, men det är ju för att det inte har hunnit läka än. Och hon är inge påverkad psykiskt, ånej, hon är pigg & glad. Så håll tummarna för att allt gått/går som det ska, så att vi kan börja göra saker igen!

Nu kom jag på att jag har glömt hennes mediciner nu på kvällen, satan i gatan!! Tänk hur snabbt man kommer ur sina vanor, när hon gick på massa olika mediciner så glömde jag aldrig nån, men nu, haha, jösses. Så det är bara att resa på sig & fixa det direkt, innan jag glömmer det igen.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards