Super Magic

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 27 oktober 2013 17:27

Idag har jag varit hur seg som helst, & ja, nästan känt mig sjuk. Jag har legat & sovit några timmar under dagen, & jämt nyss så tränade jag ett väldigt kort pass med tjejerna inomhus. Dem var så duktiga båda två, BaconOst kan verkligen vara lösningen på Rally's "problem" med motivationen. Hon blir helt galen, haha.  Så nästa gång jag handlar så står den högt upp på listan!!



Snart blir det en promenad i mörkret tillsammans med Elin. Så reflexer ska vi sätta på oss, allihop. Vi kommer bara att gå på cykelvägar då det verkligen är becksvart i skogen (!), så därför kommer Rally att få gå i koppel. Hon tror ju att alla människor är till för henne & att alla älskar henne, så självförtroendet är det inget fel på!  Hon vågar däremot inte springa fram till främmande hundar, vilket är skönt, men vi har som ni nog förstår stora problem med att hon vill springa fram till människor som vi möter. Så där har vi helt klart nåt att jobba på.

Annars så har jag tänkt en hel del på Java's freestyleprogram & försökt komma på lite rörelser som INTE innefattar "spinn". Hon har blivit så säker på den rörelsen att jag helt plötsligt har med den överallt.  Så jag måste försöka komma på nånting annat som jag kan använda vid några av tillfällena där jag i dagsläget har "spinn". Nån som har nåt förslag? Jag hade ju "stegra" & det vill jag egentligen ha nu också, men då blir det disk eftersom hunden inte får hoppa på bakbenen.  Java hoppar ju alltid när hon "går fritt" på bakbenen & numera är inte det tillåtet i freestylen. Därför måste jag byta ut det.

Men nu är det hög tid att plocka fram alla reflexer & bege sig ut på dagens promenad, imorrn får jag fan sköta mig bättre & gå medans det är ljust!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards