Super Magic

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 20 oktober 2013 17:02

Nu är vi hemma i Karlstad igen, & ja, jag saknar redan Ida. Vi har haft det så bra tillsammans & jag ångrar som sagt inte en sekund att jag åkte dit, även om besöket var spontant & anledningen inte var positiv från början.  



Imorrn kommer Bira igen & allt blir "som vanligt". Man kan säga att Java är frisk, men hon går fortfarande på ett par mediciner, & sen är det ju en månads karens efter det. Så nope, inga tävlingar den närmsta tiden. Eller jo, 1 December är det en agilitytävling här & den hoppas jag verkligen att vi kan vara med på! Men jag blir inte förvånad om nånting händer så att vi inte kan vara med.

Förutom besöket hos Ida så har jag fått ett riktigt bra besked!!  Jag har ju fått ersättning från mitt försäkringsbolag Trygg Hansa tidigare, då för inläggningar & ärr, men nu har jag även fått för en av mina diagnoser! Det var mycket pengar jag fick, exakt hur mycket väljer jag att inte gå ut med (men det ligger under 100 000:-), men jag kan säga att jag aldrig har haft så mycket pengar!!

Så nu ska jag lägga undan MASSOR & spara, ifall man behöver dem vid nåt speciellt tillfälle, så som jag behövde sist. Då la jag ju undan 40 000:- som jag skulle köpa en lundehund för plus att resten skulle sparas. Jag köpte min lundehund, & sen blev Java sjuk & nästan alla pengarna gick till veterinärvård...Mindre roligt minst sagt, men hade jag inte haft dem pengarna sparade så hade jag inte haft kvar Java, för det hade jag inte haft råd med. Därför prioriterar jag verkligen att spara nu också, även om jag såklart hoppas att vi kan lägga dem på nånting roligare än veterinärbesök.

Nu ska jag se på hästhoppning på tv:n, & betala en räkning som jag har glömt, tack & lov har inte förfallodagen varit än. Sen så måste jag förmodligen ringa till Strömsholm imorrn & påminna dem om att dem inte har betalat tillbaka summan dem är skyldig mig, vilket är strax över 2 000:- För ja, hos mig är alltid pengar efterlängtade & välkomna!!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards