Super Magic

Alla inlägg den 25 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 25 oktober 2013 17:03

Vi väntar på att Elin ska komma hem & bli klar för träning.  Men det är några timmar kvar, så vad gör vi då? Jo, Java har fått leka med sin nya stora tennisboll & den var mycket uppskattad!




Sen så har jag sett över nästa års tävlingar, för båda hundarna! Anmälningsavgifterna ligger strax under 5 000:-, det låter mycket, men om man tänker att det är utspritt över hela året så är det inte så mycket. MEN det är ju massa freestyletävlingar som tillkommer, & säkert agilitytävlingar också. Men just nu ligger avgifterna som sagt strax under 5 000:-

Jag kommer att satsa ordentligt med Java & verkligen prioritera henne - om hon nu får vara frisk!! Som det känns nu så blir det freestyle i första hand, sen agility & därefter lydnad.

Rally däremot kommer att få det ganska lugnt. Jag har planerade debuter i freestyle & agility, men det kanske bara bli debuterna, allt beror på hur det går med både träningen & tävlingarna. Jag tänker inte pressa henne utan hon får ta allt i sin takt. Jag är dock inte ett dugg "orolig" för agilityn, för den älskar hon så sjukt mycket! Sen kanske det inte kommer att gå sådär jättebra (hon har ju en förmåga att hitta på egna vägar), men hon kommer nog att tycka det är roligt & isf så kör vi på!
Freestylen känns mer osäker eftersom hon i dagsläget inte har nån vidare motivation där & är så jäkla svårtränad! Så vi gör en debut i April här i Karlstad & så får vi se hur det går. Det är en 2-dagars tävling så ja, hon kommer att starta båda dagarna, märker jag sen att hon inte fixar det så blir det ett uppehåll från såna tävlingar. Jag har inge bråttom alls med henne.
Sen blir det (som det ser ut nu) 3 utställningar, & så MH. Jag har en önskan om att starta viltspår också, men eftersom det är nånting helt nytt även för mig så har jag inte satt upp något datum, eller ens någon månad, då vi ska debutera i det. Så vi tar det som det kommer.

Jag känner mig nöjd med kalendern, trots att det som sagt tillkommer många fler tävlingar. Känner mig taggad till tusen redan nu, haha.  Men det viktigaste det här året är att Java kan få vara frisk!!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards