Super Magic

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 30 oktober 2013 15:18

Jag skulle ju inte ha hundarna hemma nu, men då Rally inte skötte sig det minsta bra så orkade Allex helt enkelt inte med henne. Därför är både hon & Java hemma nu. Inte alls som jag hade tänkt mig, men så är livet ibland, så det gäller att man är flexibel.

Direkt efter att jag hade hämtat dem så hämtade jag upp morsan & Farro & så drog vi iväg till Solstaden där Farro skulle avmaskas. I väntan på att deras lunch skulle ta slut så gick vi till 4H-gården & tittade på massa djur. Rally som är så facinerad av fåglar var inte alls lika kaxig när 3-4 hönor stod bara några meter ifrån henne.  Sen fick dem hälsa på en minigris & efter det gick vi in & tittade på kaninerna & fler grisar. Både Java & Rally gillade grisarna bäst.  När Java var liten så var jag där med henne & då pussade hon massor på en av grisarna, så visst är det nåt speciellt med dem.  




När avmaskningen var klar så drog vi ut till brukshundklubben där vi skulle köra lite agility. Men döm av min förvåning att dem redan har plockat bort alla agilityhinder.  Och nej, jag orkade inte bygga fram massor själv, utan dem fick bara köra en kort tunnel flera gånger. Och så sprang dem ju lösa & rörde på sig ett tag, så det blir nog bra.

Nu har jag precis kommit hem & båda tjejerna ligger & sover. Min tilltänkta vila gick ju som ni redan vet käpprätt åt helvete. Jag har svårt att "komma till ro" & slappna av när dem är hemma, så jag får helt enkelt bita ihop ännu ett tag. Jag hoppas bara att det inte blir för mycket & att jag faller, men det tror jag inte, det känns som att jag ändå har kontroll över läget. Och skulle jag känna att jag inte kan hantera det så vet jag vart jag ska vända mig för att få hjälp direkt. Så jag får väl försöka vila så mycket jag kan trots att dem är hemma, så dem får ha några tråkiga dagar, det dör dem inte av.


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards