Super Magic

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Malin Sjöström - 15 oktober 2013 18:02


Den lilla knölen har varit till mycket besvär, & är det än. Imorse såg den ut precis som igår kväll, inte så stor, men hård i mitten & mjuk runtom. När man då tryckte lätt på sidorna så rann blodet, så jag bestämde mig för att iaf ringa till Solstaden & prata med dem.

Fick då prata med Jeanette som tyckte att vi skulle komma in så att dem fick kolla på henne. Så 11:20 fick vi tid till vår vanliga veterinär.

Åkte in, fick som alltid vänta en stund, & under tiden så upptäckte jag att hennes vänstra öga var väldigt irriterat, något jag inte har sett förut. När veterinären kom så kollade hon snabbt ögat & såg ett litet sår i ögonkanten, men hon skulle kolla noggrannare med en bättre lampa.

Bölden skulle till en början bara spolas ur & få läka, men så var den mycket djupare än dem först hade trott, så dem ville behålla henne några timmar så att dem kunde droga ner henne & skära bort knölen. Så jag & resten av ligan åkte hem utan prinsessan.

Ungefär en halvtimme innan jag tänkte hämta henne så ringde veterinären & berättade att det hade varit lite värre än dem trodde.  Bölden var stor på "undersidan" så dem hade fått sätta en dränering som hon ska ha kvar tills på fredag då vi ska in på återbesök. Förhoppningsvis kan dem ta bort den då, men det är inget som man vet med säkerhet nu.



Så glöm alla planer, alla tävlingar, andra aktiviteter, allt. Bara tryck på delete & låtsas som att dem aldrig har funnits.  Det viktigaste är ju SJÄLVKLART att min prinsessa kan få må bra, men ni som har hängt med ett tag förstår vad jag menar med tävlingarna.

Men vi biter ihop & försöker härda ut några dygn nu. Java mår alltid dåligt efter att ha varit drogad, så jag räknar inte med en lugn varesig kväll eller natt. Men vad gör man inte för din dyrbaraste skatt?!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards