Super Magic

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Laddar inför kvällens tävling

Av Malin Sjöström - 19 april 2012 10:14

Först & främst tack för era kommentarer i förra inlägget. Jag vet mycket väl att en lundehundsvalp inte kan göra allt bra bara sådär, men visst skulle det hjälpa mig en bit på vägen. Men, men, nu är läget som det är & jag får försöka gå vidare utifrån det.


Igår tränade jag som sagt agility med Java & det var långt ifrån vår bästa träning...Hon lyssnade inte & jag själv var ganska oengagerad, vilket syns på filmen då jag inte ens springer ordentligt! Men man kan inte ligga på topp jämt, & som sagt, gårdagen var inte en av de bästa...



På kvällen tränade jag freestyle, vi körde igenom vårt nya freestyleprogram för första gången, tyckte att det var på tiden med tanke på att vi ska tävla med det IKVÄLL!!! Hon gick supermegabra & hade svansen på topp alla 3 gångerna!  Det märktes att hon blev trött, för första gången gjorde hon bäst ifrån sig, men ändå, hon var så himla duktig.  


Börjar bli nervös inför tävlingen, det var ju ett tag sen vi tävlade freestyle senast & det känns vill jag lova. Det är skillnad när man har många tävlingar efter varandra, för då känner man sig mera bekväm, men nu när det gått såpass lång tid (har inte tävlat sen i December) så blir det extra nervöst!
Jag skulle ju ha tävlat 26 Mars, men då var jag ju inlåst på psyket, så det var lite svårt att ta sig till tävlingen då...  Men ikväll gott folk, ja, då SKA jag till tävlingen, så håll tummarna för att inte bilen ger upp eller nånting sånt.  Skulle vara så typiskt.


Funderar på vad jag ska köra för upplägg av den här dagen, hon gick ju som sagt super igår kväll & då hade hon kört agility på dagen, så ska jag träna nånting med henne idag eller ska jag låta henne vila? Svårt det där, vi har inte tävlat tillräckligt mycket för att veta vad som funkar bäst, utan vi får helt enkelt prova oss fram. Men nån form av fysisk motion blir det nog, frågan är bara vad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards