Super Magic

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Malin Sjöström - 22 april 2012 13:30

 

På begäran så får dagens bloggbild bli på hjärt-halsbandet jag köpte på marknaden igår. Nu har jag det på mig & tänker inte ta av mig det på länge! Haha.


Idag insåg jag att det inte bara är Java som behöver träna & komma i form, jag visste redan innan att jag också behövde det, men jag visste inte att det var riktigt så illa som det visade sig att vara!  Under vår inlines-tur så fick jag kämpa som tusan eftersom Java inte har någon uthållighet kvar, utom på vår "spring-så-fort-du-kan"-sträcka, där slog vi nog ny rekordtid för så snabbt har det ALDRIG gått förut!!! Men, men, förutom det spurtsträckan så var det katastrofalt dåligt av både mig & Java, så nu får vi ta tag i detta, eller rättare sagt, nu får JAG ta tag i detta, Java är ju alltid redo. 


Dagens lydnadsträning blev tyvärr inställd, jag som hade sett fram emot den så mycket, men det kommer fler tillfällen, så det är ingen fara. Vi har ju trots allt några veckor kvar på oss innan det är tävlingsdags & jag väntar på min fina ruta som jag har beställt, när jag har fått den så är det bara att hårdträna! Apporteringen gör hon bra inomhus, så det är dags att byta miljö för det momentet. Måste även jobba med det fria följet, hon är lite för mycket fri där.  Så jag önskar lite mer följ, haha.


Några små träningspass här hemma har vi också hunnit med. Senare idag är det ju hästhoppning på tv:n som jag tänkte kolla på & då är det bra om Java har fått gjort så mycket som möjligt innan.


Till veckan finns det inte många planer, eventuellt ska jag ha Guzz några dagar (vilket både jag & Java hoppas på!) & under helgen blir det freestyleträning, program till musik som förberedning inför tävlingen den 1 Maj. Jag söker fortfarande efter resesällskap så är det någon som har lust att hänga med så är det bara att säga till! Vill inte åka själv, det är inge roligt att sitta i bilen så många timmar själv.

Lite lydnadsträning ska jag allt klämma in under veckan också, om jag får hem min ruta i början av veckan så har jag tänkt att köra den varje dag tills hon kan den bra, för det är en del poäng på den på en tävling & jag går ju alltid in i en tävling med målet att vinna. Det kommer nog ingen att kunna ändra på, någonsin.


Jag har även kommit till insikt med andra saker, kanske har inte folk så fel i det de säger, kanske är det bäst att vänta med en lundevalp, trots att VILJAN säger att jag ska ha en nu, så betyder inte det att HJÄRNAN säger samma sak. Jag vet inte, men detta är något jag har tänkt på väldigt mycket, vart det slutar vet ingen just nu.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards