Super Magic

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Malin Sjöström - 6 april 2012 17:30

Den här dagen startade superdåligt, jag var trött, oengagerad & ville bara sova, vilket jag också gjorde. Efter att ha vilat upp mig lite så drog jag & Java iväg till Karlstad BK där vi tränade agility & lydnad tillsammans med Nathalie, Malin & Hanna.

I agilityn gick Java som en klocka, så himla duktig, alla hennes "fel" var helt klart MINA, eftersom jag inte visade henne tillräckligt mycket. Det är svårt att komma igång med agilityn igen efter ett så långt uppehåll, jag menar, det är ju typ 2 år sedan jag tränade ordentlig agility senast & det var ju med min kung, att köra honom jämfört med Java är som att jämföra en anka med ett staket.  Haha, ni som har hört om den historien vet. *Asg*


Lydnaden gick sådär, jag var lite ofokuserad & det var damen också, fjärren gick skitbra, resten går helt klart att disskutera - många gånger! Men jag känner mig ändå nöjd, speciellt med tanke på den dåliga starten på dagen.



Imorrn blir det mer lydnadsträning, då på Skutberget tillsammans med ett annat gäng, himla nyttigt att träna med olika folk & andra hundar, så det är bara att tacka & ta emot när man får chansen! Sen är det ju bara att hoppas på att det inte är snöstorm imorrn, som det var imorse!


Söndag är det lydnadstävling på Forshaga & jag tänker åka dit (utan Java) & kolla lite, Nathalie & Malin ska ju tävla så det ska bli roligt att se hur det går för dem. Jag tänker hålla alla tummar jag har för att det ska gå så bra som möjligt! Efter tävlingen blir det nog en tur till stallet & kolla på hästhoppningen, om jag inte har frusit ihjäl innan!  Men det lär märkas.


På måndag ska jag & Christine träffas & släppa ihop våra hundar, funkar allt bra mellan Java & Guzz så kommer Guzz att tillbringa sina dagar hos mig, vilket skulle vara otroligt roligt för både mig & Java.  Men jag är inte särskilt orolig för att det inte ska funka då Java går ihop med alla hundar, även om hon är väldigt intensiv i sin lek.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards