Super Magic

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Malin Sjöström - 27 april 2012 15:49

 

Dagens lydnadsträning gick sådär, provade mig fram med lite olika metoder, men ingen blev riktigt bra.  Märkte också att Java inte har någon uthållighet alls så det MÅSTE bli träning VARJE dag, annars kommer tävlingarna aldrig att funka. Men är glad över att ha fått min nya ruta iaf.  Man får försöka se det som är positivt, haha.


Imorrn blir det freestyleträning, program till musik tillsammans med Inger & kanske Emma & Fredrika, något jag ser fram emot. Måste ju träna som tusan nu inför tävlingen på tisdag!


Nu väntar jag på att Bianca ska komma & hämta mig & så ska vi åka till Kil & kolla på lydnadstävlingen & samtidigt försöka träna lite freestyle, så det blir dagens andra pass. Bianca har även erbjudit sig att följa med på tisdag som resesällskap så då vill jag ju gärna komma iväg, men för att det ska kännas värt att åka så måste Java kännas bättre på träning, så det är bara att hålla tummarna för att hon bättrar på sig, & för att matte håller frustrationen lååångt borta!  För när hon bara blir låg & osäker så blir jag nästan vansinnig, även om jag vet att det bara blir ännu värre om jag säger till henne, därför försöker jag för brinnande livet att hålla det inombords, men hon känner det direkt. Så jag måste sätta stopp för det INNAN hon känner det = STOR utmaning för mig! Men det SKA funka, även om det blir allt annat än lätt.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards