Super Magic

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Malin Sjöström - 28 april 2012 20:30

Freestyleträningen idag gick inte alls bra.  Hon var slö & ofokuserad, precis som hon har varit den senaste tiden. Så jag vet inte alls hur jag ska göra med tävlingen, slänga bort nästan 200:- eller åka 3 timmar enkel resa med en hund som inte alls vill göra nånting? Jämför man priserna så blir ju bensinen bra mycket dyrare än startavgiften, men ja, jag vet inte. Efter lite tips från andra hundägare så har jag beslutat mig för att låta henne vila helt imorrn & sen "kolla av" henne lite måndag kväll & då avgöra om vi ska åka på tävlingen eller inte. Istället för freestyle- & lydnadsträning så kommer hon få göra det hon älskar, nämligen bada! Idag fick hon ta årets första dopp & det var mycket glädje i henne då, så att låta henne "simma sig i form" kanske gör susen?


Imorrn hade jag ju planerat att träna tillsammans med Bianca, men nu blir det ju som sagt ingen sån träning med surtanten, så istället tänker jag åka ut till KRK & kolla på ponnyhoppningen där en stund. Java vill ju ändå inte göra nåt så om hon sover här hemma eller på läktaren i stallet spelar nog ingen större roll.


Jag saknar min glada, galna & PIGGA hund, tycker att det här med skendräktighet är onödigt & jag hoppas att det ska gå över snart. Mindre mat & mer motion har jag hört ska vara bra, så det satsar vi på nu & ser lite vad som händer.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards