Super Magic

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Plåstret & Hönan

Av Malin Sjöström - 10 april 2012 20:27

 

Plåstret heter Guzz & Hönan heter Java & visst lever de upp till sina namn!  Nej, men ärligt, på dagens långpromenad skötte Java sig precis som vanligt & Guzz var jätteduktig när hon var lös, kom när man ropade & höll sig verkligen i närheten. Så jag är nöjd med båda brudarna, jag hoppas att Guzz kommer att "smälta in" lite mer i vår flock & våga ta för sig, men det kommer nog, det var ju första dagen idag så man kan inte begära så mycket mer än det hon har gjort idag.


Ser på hockeyn nu, lite halvhjärtat sådär, båda "mina" lag är ju ute så egentligen intresserar inte finalen mig så mycket, men har jag inget bättre att se på så kan det väl gå.  Tur att det blir så många mål, så att det händer nånting! Mycket roligare att titta då.


Imorrn väntar jobbiga projekt, lite ommublering här hemma & nya saker ska in, för min lillebrorsa ska flytta hit, hur länge han stannar här vet jag inte, men han behövde nånstans att bo & trots att det redan är trångt i min lägenhet så är det självklart att jag ställer upp för honom!  Så mycket som han har ställt upp för mig, så ja, det finns inget mer att säga, jag älskar honom hur mycket som helst & är beredd att gå genom eld & vatten för honom, världens bästa bror!

 
 
Ingen bild

En som tror!

10 april 2012 21:39

Hej malin!
Vill bara säga en sak.
När jag läser din blogg blir jag så sjukt imponerad av dig.
Jag kan nästan känna din styrka genom datorn och din järnvilja att fortsätta frammåt! varje ord som du skriver är nästan som en film. Du öppnar ditt hjärta helt och beskriver hur ditt liv ser ut. Du skriver om ditt liv med motgångar och framgångar. och fanimej vilken stark brud du är malin! Det är galet! Jag sitter med tårar i ögenen och kan inte göra något annat än att beundra dig. Kan aldrig förstå exakt hur det känns att gå igenom det du gör. dag som natt. Vecka ut och vecka in. Men malin, Jag tror så vansinnit på dig och din kamp frammåt. Jag VET att du kommer klara det. Trotts allt du gått igenom så torkar du tårarna och reser dig upp och kämpar, och de är de inte många som klarar. Så malin, TRO PÅ DIG SJÄLV!
Hur är de man säger? Det man inte dör av härdar? Och du?
Smärta är vekhet som lämnar kroppen! Tänk hur stark du är då? ;)
Keep going girl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards